Acquire
Ochrona danych – procedura serwisu pojazdów > Polityka prywatności > Navigation > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Oświadczenie o ochronie danych – Procedura serwisu pojazdów

SPIS TREŚCI:

       2. Dostęp
       3. Sprostowanie
       4. Usuwanie danych
       7. Sprzeciw
       8. Wycofanie zgody
       9. Usuwanie danych
       2. Strony trzecie
       2. Strony trzecie

A. Zakres oświadczenia o ochronie danych

Niniejsze oświadczenie o ochronie danych zawiera informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez AUDI AG, Auto-Union-Str. 1, 85057 Ingolstadt, Deutschland / Niemcy („my” lub „Audi”) jako producenta w kontekście Państwa umowy z Partnerem serwisowym Audi lub firmą serwisową (np. w celu prowadzenia napraw, serwisu czy kontroli).

O przetwarzaniu danych w związku z korzystaniem z innych produktów i usług, np. myAudi czy Audi connect, poinformujemy Państwa w osobnym oświadczeniu o ochronie danych. Państwa partner Audi także poinformuje Państwa osobno o realizowanym przez niego przetwarzaniu danych.

Ogólne informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Audi znajdują się na naszej stronie internetowej: https://www.audi.de/de/brand/de.html#layer=/de/brand/de/tools/navigation/layer/rechtliches.html&data-innerlayer=true.

„Dane osobowe” oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

Każdy pojazd posiada unikatowy numer identyfikacyjny (VIN). W różnych państwach numer ten pozwala zidentyfikować obecnego i poprzedniego właściciela pojazdu poprzez uzyskanie informacji we właściwym krajowym urzędzie komunikacyjnym. Istnieją także inne sposoby identyfikacji właściciela lub kierowcy pojazdu na podstawie zebranych danych tego pojazdu – np. na podstawie danych z tablic rejestracyjnych.

Dane generowane bądź przetwarzane przez jednostki sterujące mogą więc być danymi osobowymi lub, w pewnych warunkach, stać się danymi osobowymi. W zależności od dostępnych danych pojazdu można z nich wyciągnąć wnioski na przykład na temat Państwa kultury jazdy, lokalizacji, trasy lub zachowań jako użytkownika.

„Przetwarzanie” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie danych.

B. Informacje ogólne

I. Kto jest administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest:

AUDI AG, Auto-Union-Straße 1, 85057 Ingolstadt, Niemcy.

II. Z kim mogę się skontaktować?

Jeśli chcą Państwo skorzystać ze swoich praw z zakresu ochrony danych, proszę użyć opcji kontaktu wskazanych na stronie:
https://gdpr.audi.com/. Znajdą tam Państwo dalsze informacje o możliwościach skorzystania ze swoich praw ochrony danych. Mogą Państwo także wysłać list na adres:
AUDI AG, DSGVO-Betroffenenrechte, 85045 Ingolstadt, Niemcy

III. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych?



Sprawy dotyczące ochrony danych mogą Państwo omawiać w swoim języku ojczystym z naszym inspektorem ochrony danych:
AUDI AG, Inspektor ochrony danych, 85045 Ingolstadt, Niemcy
Adres e-mail: datenschutz@audi.de

IV. Jakie prawa mi przysługują?

Wszystkie opisane poniżej prawa dotyczące danych osobowych oraz ich przetwarzania mogą podlegać ograniczeniom, zgodnie z obowiązującym prawem unijnym i/lub krajowym. W zależności od lokalnej jurysdykcji mogą Państwu, jako osobom, których dane dotyczą, przysługiwać następujące prawa ochrony danych:
      1. Prawo do informacji
Mają Państwo prawo do sprawnego uzyskania wyrażonych prostym, przystępnym językiem informacji o gromadzeniu i wykorzystywaniu przez nas Państwa danych osobowych. Realizujemy Państwa prawo do informacji również poprzez niniejszy dokument, którego treść może być okresowo aktualizowana.
      2. Dostęp
Są Państwo uprawnieni do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe Państwa dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania informacji o Państwa danych przechowywanych przez Audi oraz informacji o ich przetwarzaniu (tj. celach przetwarzania, planowanym okresie przechowywania, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe są ujawniane, przesyle danych dokonywanym przez Audi itp.), a także do otrzymania kopii przechowywanych przez nas Państwa danych osobowych.
      3. Sprostowanie
Mają Państwo prawo do sprostowania, bez zbędnej zwłoki, dotyczących Państwa nieprawidłowych danych osobowych, jak również uzupełnienia niekompletnych danych osobowych przechowywanych przez firmę Audi.
      4. Usuwanie danych
Mają Państwo prawo do usunięcia, bez zbędnej zwłoki, Państwa danych osobowych przechowywanych przez firmę Audi, jeżeli spełnione są wymogi ustawowe. Może to mieć zastosowanie szczególnie w przypadku, gdy:
   • Państwa dane osobowe nie są już potrzebne w kontekście realizacji celów, do których zostały zebrane;
   • jedyną podstawą prawną przetwarzania danych była Państwa zgoda i została ona przez Państwa wycofana;
   • wyrazili Państwo sprzeciw wobec przetwarzania opartego na prawnie uzasadnionym interesie z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, a my nie możemy wykazać istnienia nadrzędnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania;
   • Państwa dane osobowe przetworzono niezgodnie z prawem; lub
   • Państwa dane osobowe należy usunąć zgodnie z obowiązkiem prawnym.
Jeśli udostępniliśmy Państwa dane stronom trzecim, poinformujemy je o usunięciu danych, jeżeli jest to wymagane przez prawo. Należy pamiętać, że prawo do usunięcia danych podlega ograniczeniom. Nie wolno nam np. usuwać danych, które nadal jesteśmy zobowiązani przechowywać ze względu na ustawowe okresy przechowywania. Z prawa do usunięcia wyłączone są również dane, które są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
      5. Ograniczenie przetwarzania
Mają Państwo prawo żądać, pod pewnymi warunkami, ograniczenia przetwarzania danych (tj. oznaczenia przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania). Wymagania:
   • zakwestionowano prawidłowość Państwa danych osobowych i Audi musi je zweryfikować;
   • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
   • Audi nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub
   • wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Audi są nadrzędne wobec Państwa podstaw sprzeciwu.

W przypadku ograniczenia przetwarzania dane zostaną odpowiednio oznaczone i można będzie je przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Proszę pamiętać, że ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych można również zastosować zamiast ich usunięcia, jeśli pozwala na to obowiązujące prawo.
      6. Przenoszenie danych
W zakresie, w jakim automatycznie przetwarzamy dostarczone nam Państwa dane osobowe na podstawie Państwa zgody lub zawartej z Państwem umowy, mają Państwo prawo otrzymać te dane w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przesłać je innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Audi. Mają Państwo także prawo żądać, aby dane osobowe zostały przesłane przez Audi bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe i nie wywrze niepożądanego wpływu na prawa i wolności innych osób.
      7. Sprzeciw
Jeśli przetwarzamy Państwa dane osobowe w prawnie uzasadnionym interesie lub z uwagi na interes publiczny, mają Państwo prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania tych danych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Ponadto przysługuje Państwu nieograniczone prawo do sprzeciwu, jeżeli przetwarzamy Państwa dane do celów marketingu bezpośredniego. Prosimy o zapoznanie się z uwagami w sekcji „Informacje dotyczące prawa do sprzeciwu”.

W niektórych przypadkach, poza ustawieniami prywatności, przyznajemy Państwu dodatkowe nieograniczone prawo do sprzeciwu w ramach prawnie uzasadnionego interesu. Poinformujemy Państwa o tym osobno w odniesieniu do danej funkcji lub usługi.
      8. Wycofanie zgody
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można w każdej chwili wycofać. Wycofanie zgody jest skuteczne tylko w odniesieniu do przyszłości. Wycofanie zgody nie wpływa na przetwarzanie, które miało miejsce przed jej wycofaniem.
      9. Skarga
Mają Państwo prawo złożyć skargę do organu nadzorczego ds. ochrony danych, jeśli sądzą Państwo, że Państwa dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem. Prawo do złożenia skargi pozostaje bez uszczerbku dla wszelkich innych administracyjnych środków ochrony prawnej oraz środków ochrony prawnej przed sądem. Adres organu nadzorczego ds. ochrony danych sprawującego nadzór nad Audi to:

Bayerisches Landesamt für Datenschutzaufsicht
Promenade 18
91522 Ansbach
Deutschland / Niemcy

Podanie powyższych danych kontaktowych organu nadzorczego pozostaje bez uszczerbku dla Państwa prawa do wniesienia skargi – na warunkach i zgodnie z procedurą obowiązującego prawa – do organu nadzorczego w państwie członkowskim Państwa zwykłego pobytu, Państwa miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
      10. Informacje dotyczące prawa do sprzeciwu
         a) Prawo do sprzeciwu z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją
Mają Państwo prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Warunkiem wstępnym jest fakt, że przetwarzanie danych odbywa się w interesie publicznym lub na podstawie prawnie uzasadnionego interesu. Dotyczy to także wszelkiego profilowania. W zakresie, w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, zasadniczo zakładamy, że można wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw. Tym niemniej badamy każdy przypadek osobno. W przypadku wniesienia sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania Państwa danych osobowych.
Wyjątki:
   • możemy wykazać ważne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania tych danych, nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności; lub
   • Państwa dane osobowe są wykorzystywane do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
         b) Sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego
W przypadkach, gdy przetwarzamy Państwa dane osobowe do celów marketingu bezpośredniego, informujemy Państwa o tym najpóźniej w pierwszej wiadomości, a Państwo mają prawo do wniesienia w każdej chwili sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych do celów takiego marketingu. Dotyczy to także profilowania w zakresie, w jakim jest ono związane z marketingiem bezpośrednim. Jeśli wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, zaprzestaniemy przetwarzania tych danych do takich celów.
         c) Sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów doskonalenia produktów i ogólnej analizy klientów
W ramach prawnie uzasadnionych interesów przyznajemy Państwu osobne prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych do celów doskonalenia produktów i ogólnej analizy klientów.
Jeśli wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych do celów doskonalenia produktów i/lub ogólnej analizy klientów, zaprzestaniemy przetwarzania tych danych do takich celów. Powyższe nie ma wpływu na czysto statystyczne analizy danych zbiorczych lub w inny sposób anonimizowanych.
         d) Wykonywanie prawa do sprzeciwu
Sprzeciw można wnieść w dowolnej formie. Preferowane jest skorzystanie z danych kontaktowych podanych w sekcji B.II.

V. Jakie dane przetwarzamy do poszczególnych celów i jakie obowiązują podstawy prawne?

Przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z postanowieniami Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych („RODO”) oraz niemieckiej Ustawy o ochronie danych (Bundesdatenschutzgesetz, „BDSG”), a także innego prawa miejscowego, do różnych celów. Przetwarzane dane oraz cele ich przetwarzania zależą przede wszystkim od usług, które świadczymy na rzecz Państwa. Ogólnie rzecz biorąc, możemy przetwarzać Państwa dane osobowe w oparciu o poniższe podstawy prawne do następujących celów:
   
Cel   
   
Podstawy prawne   
   
Prawnie uzasadniony interes    
   
Wsparcie organów ścigania poprzez śledzenie pojazdów oraz ich części na   podstawie numeru VIN w wypadkach kradzieży pojazdów   
   
Interes publiczny (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)   
   
   
   
Zapobieganie oszustwom i praniu pieniędzy   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Zapobieganie finansowaniu terroryzmu oraz jego zwalczanie i wykrywanie,   zapobieganie przestępstwom zagrażającym majątkowi oraz ich zwalczanie i   wykrywanie, sprawdzanie europejskich i międzynarodowych list   antyterrorystycznych w zakresie dozwolonym przez prawo   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Wypełnianie obowiązków kontroli i zgłaszania zgodnie z obowiązującym   prawem podatkowym, archiwizacja danych   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Ujawnianie w ramach środków administracyjnych/sądowych do celów   dokumentowania, dochodzenia i egzekucji roszczeń cywilnoprawnych   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Obsługa księgowa i podatkowa działalności operacyjnej   
   
Wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), prawnie uzasadniony   interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), wypełnianie naszych obowiązków prawnych   (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Audyty oraz audyty specjalne, dochodzenia wewnętrzne   
   
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Przegląd i wypełnianie obowiązków umownych oraz prawnych przez firmę   Audi, jej pracowników, partnerów dystrybucyjnych, dostawców itp., w razie   konieczności przy użyciu numeru identyfikacyjnego pojazdu   
   
Analizy statystyczne do celów kontroli zarządzania, szacowania kosztów   i kontrolingu   
   
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie analiz do celów   zarządzania procesami biznesowymi i kontroli kosztów na podstawie danych   sprzedaży i zamówień dotyczących kanału sprzedaży, statusu zamówienia oraz zamawianych   wersji i rodzajów wyposażenia, a także raportowanie wskaźników biznesowych –   w razie konieczności przy użyciu numeru identyfikacyjnego pojazdu   
   
Dochodzenie roszczeń i obrona w sporach   
   
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest ustalanie, dochodzenie i   obrona roszczeń   
   
Kierowanie   zapytań do osób do kontaktu w sprawie RODO (np. inspektora ochrony danych,   osób upoważnionych do wydawania poleceń, osób upoważnionych do otrzymywania   poleceń)   
   
Wypełnianie   naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), prawnie uzasadniony   interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Współpraca   z partnerami biznesowymi, przejrzysta struktura procesów (RODO) w ramach   stosunków handlowych, spełnianie wymogów ustawowych i regulacyjnych   
Jeśli przetwarzamy dalsze dane do innych celów lub w oparciu o inną podstawę prawną, podajemy tę informację osobno wraz z odpowiednią podstawą prawną w sekcji C.I.

VI. Kto jest odbiorcą moich danych?

W ramach firmy Audi, Państwa dane otrzymują następujące podmioty, które potrzebują ich do wypełniania naszych obowiązków umownych i ustawowych oraz zabezpieczenia naszych prawnie uzasadnionych interesów. Nasi usługodawcy (tak zwane podmioty przetwarzające), których angażujemy, także mogą otrzymać dane w tych celach. Co do zasady udostępniamy Państwa dane osobowe stronom trzecim tylko wtedy, gdy: jest to konieczne do wykonania umowy, ujawnienie tych danych stanowi prawnie uzasadniony interes dla nas lub strony trzeciej, lub wyrazili Państwo na to zgodę. Dane mogą także zostać udostępnione stronom trzecim (w tym organom prowadzącym postępowania wyjaśniające lub organom bezpieczeństwa) w zakresie, jaki narzuca nam prawo bądź egzekwowalny nakaz organu regulacyjnego albo sądu. Szczegółowe informacje na temat podmiotów przetwarzających, które angażujemy, a także innych odbiorców danych osobowych, są przedstawione w sekcjach B.VI.1, B.VI.2, C.III.1 i C.III.2. Z uwagi na zakres i złożoność przetwarzania danych przez Audi nie jest możliwe wskazanie w niniejszym oświadczeniu o ochronie danych każdego odbiorcy Państwa danych osobowych z osobna. Z tego powodu zwykle podajemy jedynie kategorie odbiorców.
      1. Podmioty przetwarzające
Angażowani usługodawcy działający na rzecz Audi (tak zwane podmioty przetwarzające) mogą otrzymywać dane do wspomnianych wyżej celów. Do świadczenia wybranych usług angażujemy podmioty przetwarzające z poniższych kategorii. Podmioty te wspierają nas w realizacji procesów biznesowych. Chodzi w szczególności o przedsiębiorstwa z następujących kategorii:
   • Agencje interaktywne
   • Dostawcy hostingu
      2. Strony trzecie
Strony trzecie mogą otrzymywać dane do celów wskazanych w sekcji B.V.

Jeśli udostępnimy Państwa dane dodatkowym podmiotom przetwarzającym lub stronom trzecim w ramach poszczególnych usług, poinformujemy Państwa o tym zgodnie z sekcją C.III.1 i C.III.2.
      3. Czy dane są przesyłane do państw trzecich?
Przekazywanie danych do państw trzecich (tj. państw niebędących członkami Unii Europejskiej ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego) może mieć miejsce w zakresie, jakiego wymaga świadczenie usług na rzecz Państwa, jaki narzuca prawo lub na jaki wyrazili Państwo zgodę – jeśli RODO nie przewiduje innych odpowiednich środków ochrony. Pod tymi samymi warunkami możemy udostępnić Państwa dane osobowe podmiotom przetwarzającym w państwach trzecich.

Proszę pamiętać, że nie wszystkie państwa trzecie zapewniają stopień ochrony danych uznany za odpowiedni przez Komisję Europejską. W przypadku przesyłu danych do państw trzecich, które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony danych, przed ich ujawnieniem upewniamy się, że odbiorca stosuje odpowiedni stopień ochrony danych (np. jest objęty decyzją Komisji Europejskiej stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony lub zawarł z nami umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych Unii Europejskiej), lub że wyrazili Państwo na to wyraźną zgodę.

Mogą Państwo otrzymać od nas egzemplarz obowiązujących lub uzgodnionych zasad służących zapewnieniu odpowiedniego stopnia ochrony danych. W tym celu proszę skorzystać z informacji w sekcji Kontakt.

Niezbędne informacje szczegółowe o przesyłach danych do państw trzecich są podane w tej sekcji lub w sekcji C w odniesieniu do poszczególnych usług.

VII. Jak długo moje dane będą przechowywane?

Przechowujemy Państwa dane przez okres konieczny do świadczenia na rzecz Państwa naszych usług lub dopóki przechowywanie stanowi nasz uzasadniony interes, w szczególności w celu rozwiązywania problemów.

Ponadto musimy wypełniać rozmaite obowiązki zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynikające między innymi z niemieckiego Kodeksu handlowego (Handelsgesetzbuch, „HGB”) i niemieckiej Ordynacji podatkowej (Abgabenordnung, „AO”). Wskazane tam okresy zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynoszą maksymalnie dziesięć lat. Okres przechowywania jest ustalany także na podstawie ustawowych terminów przedawnienia, które mogą wynosić nawet trzydzieści lat, na przykład zgodnie z sekcją 195 i nast. niemieckiego Kodeksu cywilnego (Bürgerliches Gesetzbuch, „BGB”); standardowy termin przedawnienia wynosi trzy lata.

W pewnych okolicznościach również może być konieczne przechowywanie Państwa danych przez dłuższy okres, na przykład jeśli w toku postępowania administracyjnego lub sądowego nakazano zachowanie dokumentacji (tj. nałożono zakaz usuwania danych przez czas trwania postępowania).

Możemy także podlegać obowiązkom zatrzymywania danych i prowadzenia dokumentacji, które nakłada miejscowe prawo obowiązujące w Państwa kraju.

Możliwe do przekazania dalsze informacje o obowiązkach zatrzymywania danych znajdują się w sekcji C.IV.

C. Przetwarzanie, którego jedynym administratorem jest Audi

I. Jakie dane przetwarzamy do poszczególnych celów i jakie obowiązują podstawy prawne?

      1. Dane dostarczone przez Państwa
Przetwarzamy dane osobowe otrzymane bezpośrednio od Państwa w ramach naszego stosunku handlowego z Państwem, tj. podczas nawiązania i realizacji tego stosunku handlowego, zarządzania nim, świadczenia usług (powyższe obejmuje przetwarzanie ewentualnych spraw dotyczących gwarancji i rękojmi) oraz obsługi Państwa zapytań, gdy kontaktują się Państwo z nami bezpośrednio. Wspomniane dane osobowe zwykle obejmują dane personalne (imię i nazwisko, adres i inne dane kontaktowe (np. telefon, adres e-mail), datę i miejsce urodzenia oraz obywatelstwo). Przetwarzane mogą być również inne dane osobowe w zależności od typu pojazdu.

Ponadto przetwarzamy dane osobowe, które uzyskaliśmy zgodnie z prawem z publicznie dostępnych źródeł (np. w krajowym urzędzie komunikacyjnym) i które wolno nam przetwarzać.

Informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych w ramach naszego bezpośredniego stosunku handlowego z Państwem można także znaleźć na stronie www.audi.de/datenschutz.
      2. Dane dostarczone przez Partnerów Audi lub firmy serwisowe
W zakresie niezbędnym w związku z Państwa zapytaniem przetwarzamy dane osobowe, które otrzymaliśmy zgodnie z prawem od Partnerów serwisowych Audi lub niezależnych firm serwisowych w trakcie prowadzenia napraw, serwisu lub przetwarzania Państwa zapytań (np. w celu realizacji zamówienia lub wykonania umowy bądź na podstawie Państwa zgody).

Dane osobowe obejmują:

   • Dane podstawowe (zwrot grzecznościowy, płeć, imię i nazwisko, numer klienta, adres, data zgłoszenia, a także – tam, gdzie dotyczy – wymagane adresy, data, miejsce i państwo urodzenia, a także – tam, gdzie dotyczy – nazwisko rodowe, obywatelstwo, stan cywilny, numery telefonów i adresy e-mail)
   • Służbowe dane kontaktowe (np. adres pocztowy, adres e-mail i numer telefonu firmy, dział firmy)
   • Dane bankowe (IBAN, BIC, numer rachunku, numer rozliczeniowy, instytucja kredytowa, posiadacz rachunku)
   • Dane umów (identyfikator umowy, historia umowy (np. historia płatności, cesja, rozwiązanie), dane wnioskowanych pożyczek (np. suma, termin, niespłacona kwota) oraz inne informacje o Państwa umowach dotyczących naszych produktów i usług)
   • Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) i dane podstawowe pojazdu (np. model, wyposażenie)
   • Dane konkretnego pojazdu i świadczonych usług (historia klienta, historia pojazdu, np. wykonane prace, zainstalowane części zamienne, protokoły serwisowe) (więcej informacji: patrz sekcja C. I. 3.)
   • Dane techniczne uzyskane podczas eksploatacji pojazdu (więcej informacji: patrz sekcja C. I. 3.)
   • Dane dotyczące zdrowia (np. w odniesieniu do usług dotyczących pojazdów specjalnych) w celu zapewnienia zgodności z przepisami.
Numer identyfikacyjny pojazdu to jego unikalny identyfikator wykorzystywany na potrzeby spraw dotyczących gwarancji i rękojmi, napraw, obsługi technicznej, usług wsparcia i naszego wewnętrznego monitoringu jakości, a także w wypadku kradzieży pojazdu.
      3. Dane z Państwa pojazdu
Gdy skorzystają Państwo z usług (np. naprawy lub obsługi technicznej), dane przechowywane w pojeździe (np. status oprogramowania, dane działania pojazdu, dane techniczne i inne dane statusu pojazdu) mogą zostać wyekstrahowane i przetworzone wraz z numerem VIN i innymi danymi podstawowymi pojazdu (np. model, wyposażenie).

Zbieranie danych z pojazdu może odbywać się poprzez ich ekstrakcję za pomocą urządzenia diagnostycznego lub specjalnych urządzeń do ekstrakcji (narzędzi analitycznych) wykonywaną przez pracowników sieci serwisowej Audi (Partnera serwisowego Audi) lub stron trzecich (np. pomocy drogowej i holowania, niezależnych firm serwisowych) bądź przez pracownika Audi – bezpośrednio lub przez zdalny dostęp do urządzenia diagnostycznego firmy serwisowej.

Dane dotyczące pojazdu (np. zapis zdarzeń, dane działania, numer identyfikacyjny pojazdu, model, wersja oprogramowania) są zawsze ekstrahowane za pomocą urządzenia diagnostycznego w celu analizy zapytania, a następnie przesyłane do protokołu diagnostycznego. Firma serwisowa przesyła nam protokół diagnostyczny w celach określonych w sekcji 3.

Dalsze dane można wyekstrahować w indywidualnych przypadkach, zależnie od Państwa zapytania.

Może to obejmować również dane z modułu informacyjno-rozrywkowego pojazdu, np. wpisy w książce adresowej w przypadku zapytań dotyczących dostępu do tej książki bądź ustawienia profilu przechowywane przez Państwa lokalnie w pojeździe.

Firma serwisowa przetwarza wyekstrahowane dane w celu analizy Państwa skargi i znalezienia rozwiązania. Ogólnie rzecz biorąc, z zasady przetwarzamy tylko te dane dotyczące Państwa lub Państwa pojazdu, które są konieczne do wydajnej obsługi Państwa zapytania oraz wsparcia firmy serwisowej lub nas samych w tej obsłudze.

Poniżej wyjaśniamy, jakie dane przetwarza Państwa pojazd oraz które dane możemy ekstrahować i przetwarzać w związku z zapytaniem.
      4. Elektroniczne jednostki sterujące – Informacje ogólne
Elektroniczne jednostki sterujące są zainstalowane w pojeździe. Jednostki sterujące przetwarzają, między innymi, dane, które odbierają z czujników pojazdu, samodzielnie generują lub wymieniają między sobą. Niektóre jednostki sterujące są konieczne do bezpiecznego działania pojazdu, inne wspierają kierowcę w trakcie jazdy (systemy wspomagania kierowcy), a jeszcze inne zapewniają komfort lub pełnią funkcje informacyjno-rozrywkowe. Konkretne informacje o przetwarzaniu danych w Państwa pojeździe znajdują się w instrukcji obsługi (która jest dostępna w Internecie oraz, w zależności od wyposażenia pojazdu, w postaci cyfrowej w samym pojeździe) i są bezpośrednio powiązane z powiadomieniami o ochronie danych dotyczącymi poszczególnych funkcji.
      5. Dane eksploatacyjne w pojeździe
Jednostki sterujące przetwarzają dane, aby umożliwić działanie pojazdu. Dane te obejmują na przykład:

   • Informacje o statusie pojazdu (np. prędkość, zwalnianie, przyspieszenie poprzeczne, liczba obrotów kół, system kontroli pasów bezpieczeństwa),
   • Warunki otoczenia (np. temperatura, czujnik deszczu, czujnik dystansu).

Ogólnie rzecz biorąc, te dane są zmienne; są więc przechowywane tylko przez czas działania pojazdu i przetwarzane wyłącznie w pojeździe. Jednostki sterujące (w tym kluczyk pojazdu) często zawierają dzienniki zdarzeń. Służą one do tymczasowego lub trwałego dokumentowania incydentów technicznych oraz informacji o stanie pojazdu (np. o obciążeniu komponentów czy obsłudze technicznej).

W zależności od wyposażenia przechowywane są następujące dane:

   • status roboczy komponentów systemu (np. poziomy płynów, ciśnienie w oponach, status akumulatora);
   • nieprawidłowe działanie ważnych komponentów systemu (np. świateł czy hamulców);
   • reakcje systemu na szczególne sytuacje na drodze (systemy wspomagania kierowcy);
   • informacje o zdarzeniach wpływających na stan pojazdu (np. status ładowania akumulatora wysokonapięciowego w pojazdach elektrycznych, szacunkowy zasięg).

W szczególnych przypadkach (np. gdy pojazd wykrył nieprawidłowe działanie) może być konieczne zatrzymanie danych, które zwykle nie są przechowywane z uwagi na ich zmienność.

Gdy skorzystają Państwo z usług, może nastąpić ekstrakcja przechowywanych danych eksploatacyjnych wraz z numerem VIN, jeśli będzie to konieczne. Wyekstrahowane dane eksploatacyjne dokumentują stan techniczny pojazdu lub jego komponentów oraz wspomagają diagnostykę, poprawę jakości i wypełnienie obowiązków wynikających z gwarancji lub rękojmi.

Dane są zwykle ekstrahowane przez określone interfejsy, np. wymagane prawem połączenie dla OBD (diagnostyki pokładowej), lub za pomocą kluczyka serwisowego. Te dane, w szczególności informacje o obciążeniu komponentów, zdarzeniach technicznych (wpisy w dzienniku zdarzeń), błędach działania i nieprawidłowym działaniu, są do nas przesyłane wraz z numerem VIN, jeśli wymaga tego protokół diagnostyczny.

Dzienniki zdarzeń w pojeździe może na Państwa żądanie wyczyścić firma serwisowa w ramach naprawy lub serwisu.
      6. Dane techniczne (IUMPR)
Prawo wymaga regularnych kontroli działania komponentów układu oczyszczania spalin.

Aby udowodnić, że prowadzono regularne kontrole (diagnostykę), należy określić współczynnik efektywności eksploatacyjnej monitoringu (IUMPR) w jednostce sterującej (dane weryfikujące funkcję diagnostyczną), który jest tam następnie przechowywany jako dane techniczne.
      7. Komfort i funkcje informacyjno-rozrywkowe
Można zapisać w pojeździe ustawienia komfortu i personalizację, a następnie w dowolnej chwili je zmienić lub przywrócić poprzednie parametry. W zależności od wyposażenia obejmuje to na przykład:

   • ustawienia pozycji fotela i kierownicy;
   • ustawienia podwozia i klimatyzacji;
   • personalizację np. oświetlenie wnętrza.

W ramach wybranego wyposażenia można wprowadzić własne dane do systemu informacyjno-rozrywkowego w pojeździe. W zależności od wyposażenia obejmuje to na przykład:

   • dane multimedialne, takie jak muzyka, filmy i zdjęcia do odtwarzania i wyświetlania w zintegrowanym systemie multimedialnym;
   • Dane z książki adresowej wykorzystywane wraz ze zintegrowanym zestawem głośnomówiącym lub systemem nawigacji,
   • wprowadzone do systemu nawigacji cele podróży;
   • dane dotyczące korzystania z usług internetowych.

Ogólnie rzecz biorąc, te dane są przesyłane z pojazdu wyłącznie na Państwa żądanie; dotyczy to szczególnie korzystania z usług internetowych zgodnie z wybranymi przez Państwa ustawieniami.

Dane dotyczące komfortu i funkcji informacyjno-rozrywkowych, np. konkretne ustawienia lub personalizacja, nie mogą zostać wyekstrahowane za pomocą urządzenia diagnostycznego, a zatem nie stanowią standardowej części protokołu diagnostycznego. Ekstrakcja tych danych ma miejsce tylko w konkretnych przypadkach i na żądanie klienta. Jeśli skarga dotyczy komfortu i funkcji informacyjno-rozrywkowych, może być konieczne wyekstrahowanie tych danych i przesłanie ich do nas, abyśmy mogli wykonać niezbędne naprawy i zapewnić wsparcie.

W zależności od wyposażenia, w razie konieczności mogą zostać wyekstrahowane i przetworzone następujące dane dotyczące funkcji komfortu:

   • ustawienia pozycji fotela i kierownicy;
   • ustawienia podwozia i klimatyzacji;
   • głośność asystenta parkowania;
   • personalizacja, np. oświetlenie wnętrza.

W zależności od wyposażenia, w razie konieczności mogą zostać wyekstrahowane i przetworzone następujące dane dotyczące funkcji informacyjno-rozrywkowych:

   • dane multimedialne, takie jak muzyka, filmy i zdjęcia do odtwarzania i wyświetlania w zintegrowanym systemie multimedialnym;
   • dane z książki adresowej wykorzystywane wraz ze zintegrowanym zestawem głośnomówiącym lub systemem nawigacji;
   • wprowadzone do systemu nawigacji cele podróży;
   • dane dotyczące korzystania z usług internetowych;
   • informacje o podłączonych urządzeniach, takich jak telefony komórkowe (w tym przypadku przede wszystkim nazwa urządzenia, producent i wersja oprogramowania).

W tym kontekście, ekstrakcja może także objąć na przykład ostatnie rozpoznane polecenie głosowe.

Dane dotyczące komfortu i funkcji informacyjno-rozrywkowych mogą być przechowywane lokalnie w pojeździe lub w urządzeniu podłączonym do pojazdu (np. smartfonie, pamięci USB lub odtwarzaczu MP3). Jeśli użytkownik sam wprowadził dane, może je usunąć w każdej chwili.

Jeśli naprawa obejmuje wymianę jednostki sterującej, zwykle ma miejsce ekstrakcja tych danych oraz ich przesłanie do nowej jednostki sterującej.
      8. Usługi internetowe
Jeśli pojazd posiada bezprzewodowe połączenie z Internetem, możliwa jest wymiana danych między pojazdem a innymi systemami (serwerami danych Audi lub usługodawców). W niektórych państwach bezprzewodowe połączenie z Internetem zapewnia nadajnik-odbiornik pokładowy (zainstalowany przez nas) lub urządzenie mobilne, np. smartfon (zainstalowane przez użytkownika).

Korzystając z tego połączenia można korzystać z funkcji internetowych (usług informacyjnych i kontrolnych dla pojazdu). Obejmuje to internetowe usługi i aplikacje dostarczane przez nas lub innych dostawców („usługi Audi connect”).

Opisy funkcji oraz powiązane informacje o ochronie danych dla usług internetowych Audi są podawane w stosownej lokalizacji (np. MMI, strona internetowa Audi). Do celów świadczenia usług internetowych mogą być przetwarzane dane osobowe.

Jeśli jest to konieczne do przetworzenia Państwa zapytania serwisowego, możemy także uzyskać dostęp do danych z usług internetowych, które są przechowywane w naszych systemach informatycznych, a także do informacji o statusie usług Audi connect, tj. okresów licencji, statusu połączenia czy statusu umowy.
      9. Rejestrowanie filmów, obrazu i dźwięku
W niektórych sytuacjach może być konieczne nagranie filmów bądź zarejestrowanie obrazu lub dźwięku w celu ukazania komponentów pojazdu, a następnie przesłanie tych danych do Audi (np. w przypadku skargi), by umożliwić ukierunkowaną analizę i rozwiązanie problemu (wsparcie naprawy). Przykładem takiej sytuacji są skargi na hałas w pojeździe, kiedy konieczne jest znalezienie jego źródła.

Przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z postanowieniami Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych („RODO”) oraz niemieckiej Ustawy o ochronie danych (Bundesdatenschutzgesetz, „BDSG”), a także obowiązującego prawa miejscowego, do następujących celów:

   
Cel   
   
Podstawy prawne   
   
Prawnie uzasadniony interes    
   
Przetworzenie   Państwa sprawy po skontaktowaniu się z nami oraz obsługa klienta (w   szczególności obsługa skarg i zapytań)   
   
Wykonanie   umowy (zakupu/leasingu/serwisu pojazdu) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
   
prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Skuteczne   przetwarzanie Państwa spraw i udzielanie informacji zwrotnych   
   
Wspieranie   partnera Audi lub stron trzecich w analizie i diagnostyce błędów (w tym   analizie modyfikacji pojazdu) oraz w rozpatrywaniu i obsłudze roszczeń   wynikających z gwarancji i rękojmi skierowanych przeciwko partnerom Audi   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
-   Skuteczna diagnostyka i analiza umożliwiająca rozwiązywanie problemów
   
-   Wspieranie partnera Audi w wypełnianiu jego obowiązków prawnych wobec Państwa
   
-   Jeśli istnieją konkretne wskazania sugerujące, iż usterka w okresie   obowiązywania gwarancji lub rękojmi była spowodowana zmianami w pojeździe   (np. tuningiem lub konwersją), zidentyfikowanie tych zmian jest prawnie   uzasadnionym interesem Audi oraz partnera Audi
   
-   Wymiana informacji z partnerem w sprawie dotyczącej gwarancji lub rękojmi   umożliwiająca wewnętrzne rozliczenie kosztów   
   
Analiza   błędów (w tym analiza modyfikacji pojazdu) oraz rozpatrywanie i obsługa   roszczeń wynikających z gwarancji i rękojmi skierowanych przeciwko Audi   
   
Wykonanie   umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
   
prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
-   Jeśli istnieją konkretne wskazania sugerujące, iż usterka w okresie   obowiązywania gwarancji lub rękojmi była spowodowana zmianami w pojeździe   (np. tuningiem lub konwersją), zidentyfikowanie tych zmian jest prawnie   uzasadnionym interesem Audi
   
   
   
Obsługa   roszczeń gwarancyjnych skierowanych przeciwko producentom   części/komponentów/układów (z ujawnieniem numeru identyfikacyjnego pojazdu,   jeśli to konieczne)   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Przetwarzanie   roszczeń wynikających z gwarancji i rękojmi w wypadku wad   części/komponentów/układów wyprodukowanych przez stronę trzecią   
   
Obserwacja   poziomów emisji i monitoring poziomu spalin   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), wypełnienie obowiązku   prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)   
   
Jako   producent musimy również spełniać wymogi prawne dotyczące ujawniania   określonych danych, np. po to, by wypełniać obowiązki zgłaszania informacji w   odniesieniu do monitoringu układów emisji   
   
Udzielanie   klientom pomocy przez Audi w sprawach osobistych dotyczących sporów i   dochodzenia roszczeń ubezpieczeniowych   
   
Zgoda   (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)   
   
   
   
Doskonalenie   produktów, optymalizacja i rozwój funkcji pojazdu, narzędzia analityczne   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Wykorzystywanie   danych dotyczących przypadków nieprawidłowego działania pojazdu do rozwijania   urządzeń i procesów diagnostycznych oraz komponentów i funkcji pojazdów   
   
Poprawa   ochrony przeciwkradzieżowej   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Ocena   danych zebranych podczas dochodzeń w sprawie kradzieży w celu ogólnej poprawy   funkcji przeciwkradzieżowych składających się na ochronę przeciwkradzieżową   pojazdu   
   
Obsługa   wniosków partnerów Audi o wynagrodzenia i dodatki w ramach stosownych   programów    
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Zaspokajanie   roszczeń wniesionych przez partnerów Audi   
   
Monitoring   produktów i wypełnianie innych obowiązków prawnych   
   
Wypełnianie   obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)   
   
   
   
Kontrola   jakości poprzez odpowiednie monitorowanie i prowadzenie dokumentacji   produktów (w tym proaktywne zarządzanie skargami przez bezpośredni kontakt z   Państwem), odpowiedzialność z tytułu wad produktów, kampanie wycofywania   produktów z rynku   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Kontrola   jakości produktów i zapobieganie ich uszkodzeniom, prewencyjne zarządzanie   skargami   
   
Zgodność   z wymogami urzędowymi (np. w przypadku kampanii wycofywania produktów z rynku   przez niemiecki Urząd Komunikacyjny lub inny właściwy urząd w Państwa kraju)   
   
Wypełnianie   obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Zgodność   z wymogami ustawowymi i regulacyjnymi   
   
Wsparcie   obecnych i potencjalnych klientów   
   
Zgoda   (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)   
   
----   
   
Ankiety   wśród klientów (w tym badanie satysfakcji klienta)   
   
Zgoda   (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
   
prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Kontrola   jakości i pomiar satysfakcji klientów   
   
Konsolidacja   danych między Audi a partnerami Audi w celu tworzenia jednolitej bazy   klientów   
   
Zgoda   (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
   
prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Tworzenie   aktualnej i jednolitej bazy klientów u Partnera Audi, którego Państwo wybrali   lub z którym się Państwo skontaktowali   
   
Kontrole   zgodności w zakresie dozwolonym przez prawo   
   
Prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Weryfikacja   przestrzegania przepisów prawa oraz wewnętrznych polityk, zasad i norm Audi,   spółek z grupy, partnerów biznesowych i innych stron trzecich   
   
Dostarczanie   specjalnego wyposażenia klientom z niepełnosprawnościami   
   
Wykonanie   umowy (sprzedaży/najmu/leasingu pojazdu) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jeśli nie są Państwo   stroną umowy, a także zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a)   
   
   
Adnotacja dotycząca zbierania danych o zużyciu paliwa w związku z pokładowym miernikiem zużycia paliwa (OBFCM):
Niektóre dane o zużyciu paliwa i energii mogą być zbierane podczas procedury serwisowania pojazdu i przesyłane przez producenta do Komisji oraz Europejskiej Agencji Środowiska (EEA). Służy to spełnieniu wymogów prawnych. Właściciel pojazdu ma prawo nie wyrazić zgody na zbieranie danych.

Optymalizacja i rozwój funkcji pojazdów oraz narzędzi analitycznych: Na cele badań i rozwoju, aby optymalizować nasz asortyment produktów w obszarze funkcji pojazdów i dostosowywać je do wysokich oczekiwań klientów, w szczególności przez dalszy rozwój innowacyjnych funkcji, komponentów i części pojazdów, a także narzędzi i procesów analitycznych, przetwarzamy techniczne dane o wydajności pochodzące z systemów wspomagania, systemów zapewniania komfortu oraz działających elementów lub komponentów (np. jednostek sterujących) – jeśli to konieczne, wraz z danymi o warunkach otoczenia (np. temperatura na zewnątrz, jasność) oraz informacjami o długości trasy, prędkości pojazdu, stanie pojazdu (np. poziom paliwa lub naładowania akumulatora, przebieg) i użytkowaniu układów. Na ile to możliwe, przed analizą danych anonimizujemy je w naszych systemach informatycznych. Jeśli to niemożliwe, wówczas analizujemy dane z pojazdu tak, aby pozwalały na wyciągnięcie jak najmniejszej liczby wniosków o pojeździe lub jego właścicielu. W tym celu firma Audi ustanowiła dodatkowe zabezpieczenia tam, gdzie było to niezbędne, tak aby identyfikacja osoby była możliwa jedynie w wyjątkowych, należycie uzasadnionych przypadkach, np. w celu wykonania pomiarów poza warsztatem bądź w razie wykrycia nieprawidłowego działania związanego z bezpieczeństwem lub odpowiedzialnością z tytułu wad produktu; uzyskane dane są wówczas przetwarzane wyłącznie do wspomnianych wyżej celów. Wspomniane zabezpieczenia dodatkowe obejmują na przykład rygorystyczne ograniczenia dostępu, środki zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego, terminy usuwania danych i ograniczenie celów ich przetwarzania. Nie używamy tych danych do tworzenia profili ani ocen powiązanych z poszczególnymi pojazdami. Nie stosujemy także atrybutów danych, które pozwalałyby na generowanie profili albo wyciąganie wniosków na temat Państwa zachowania lub wzorców zachowania. Celem przetwarzania jest zabezpieczenie prawnie uzasadnionych interesów Audi, tak aby spełnić wysokie oczekiwania naszych klientów w zakresie jakości naszych produktów i usług oraz dostarczania nowych, innowacyjnych funkcji i rozwiązań.

Dalsze informacje o produktach i badania rynku: Jeśli chcą Państwo otrzymywać informacje o naszych produktach i usługach, mogą Państwo zamówić te wiadomości. Będziemy wówczas przetwarzać następujące dane w celu dostarczania materiałów reklamowych w zakresie zgody, której Państwo udzielą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO): nazwisko, imię, adres e-mail i/lub numer telefonu. Jeśli wybiorą Państwo wiadomości e-mail jako sposób dostarczania tych materiałów, zastosujemy procedurę podwójnej zgody, tzn. wyślemy na podany przez Państwa adres e-mail wiadomość z prośbą o potwierdzenie woli ich otrzymywania. Informacje o tym, jak wycofać zgodę, znajdują się w sekcji „Jakie prawa mi przysługują?”.

Proszę zwrócić uwagę na swoje prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego lub z przyczyn osobistych, a także na swoje prawo do odmowy udzielenia zgody (patrz sekcje: „Jakie prawa mi przysługują?” oraz „Informacje dotyczące prawa do sprzeciwu”).

II. Czy podanie danych jest obowiązkowe?

W kontekście świadczenia usług na Państwa rzecz muszą Państwo podać tylko te dane osobowe, które są konieczne do ich świadczenia (dotyczy to w szczególności zamówień naprawy, wsparcia naprawy i spraw wynikających z gwarancji lub rękojmi) bądź których zebranie nakazuje nam prawo. Bez tych danych zwykle niemożliwe jest przetworzenie całości lub części Państwa zapytania; może to na przykład uniemożliwić analizę skargi i znalezienie rozwiązania.

III. Kto jest odbiorcą moich danych?

Z uwagi na zakres i złożoność przetwarzania danych przez Audi nie jest możliwe wskazanie w niniejszym oświadczeniu o ochronie danych każdego odbiorcy Państwa danych osobowych z osobna. Z tego powodu zwykle podajemy jedynie kategorie odbiorców.

Co do zasady udostępniamy Państwa dane osobowe stronom trzecim tylko wtedy, gdy: jest to konieczne do wykonania umowy, ujawnienie tych danych stanowi prawnie uzasadniony interes dla nas lub strony trzeciej, lub wyrazili Państwo na to zgodę. Dane mogą także zostać udostępnione stronom trzecim w zakresie, jaki narzuca nam prawo bądź egzekwowalny nakaz organu regulacyjnego albo sądu.

W ramach firmy Audi Państwa dane otrzymują działy, którym są one niezbędne do wypełniania naszych obowiązków umownych i ustawowych oraz realizacji prawnie uzasadnionych interesów (np. kontroli jakości).
      1. Podmioty przetwarzające
Nasi usługodawcy (tak zwane podmioty przetwarzające), których angażujemy i którzy działają w naszym imieniu, także mogą otrzymać dane w tych celach. Możemy na przykład zlecić usługodawcom zapewnienie określonej pojemności serwerów. Do powyższych celów angażujemy następujące kontraktowe podmioty przetwarzające:

   • Dostawcy usług informatycznych (obsługa systemów, hosting i wsparcie)
   • Dział obsługi klienta Audi (Audi Interaction GmbH)
      2. Strony trzecie
Strony trzecie, którym możemy ujawniać Państwa dane osobowe w celu wsparcia partnera Audi w analizie i diagnostyce bądź obsłudze roszczeń wynikających z gwarancji i rękojmi, obejmują

   • Zakłady produkcyjne i dostawców w ramach grupy VW
   • Zewnętrznych producentów komponentów/części oraz dostawców systemów

Ogólnie rzecz biorąc, wyżej wymienionym stronom trzecim przesyłamy wyłącznie dane techniczne pojazdu oraz, w razie konieczności, dane dotyczące jego komponentów (np. jednostki sterującej); ponadto czynimy to tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do świadczenia usługi / wykonania naprawy bądź rozpatrzenia skargi i znalezienia rozwiązania. Proszę pamiętać, że w poszczególnych przypadkach przesyłamy także numer VIN wraz z danymi technicznymi lub danymi dotyczącymi komponentów, jeśli jest to niezbędne do analizy, np. aby umożliwić przypisanie do konkretnej serii produkcyjnej. W niektórych jednostkach sterujących numer VIN jest zaprogramowany w komponencie na stałe i nie możemy go usunąć. W takiej sytuacji strona trzecia może potrafić uzyskać dostęp do numeru VIN w komponencie i dokonać jego ekstrakcji.

Strony trzecie, którym możemy przesłać Państwa dane osobowe, obejmują (niezależnie od świadczonych przez nas usług):

   • konsultantów zewnętrznych Audi (np. prawników, doradców podatkowych, biegłych rewidentów),
   • firmy ubezpieczeniowe,
   • urzędy w zakresie ich kompetencji (np. urzędy skarbowe, policję, prokuraturę),
   • sądy,
   • inne strony trzecie, jeśli polecą nam Państwo przekazanie danych lub wyrażą na to zgodę.

W celu zapewnienia indywidualnego podejścia do klienta lub stworzenia puli zindywidualizowanych informacji o kliencie przez partnera Audi na podstawie danych o Państwa transakcjach i zamówieniach bądź zainteresowaniach – np. w celu skontaktowania się w sprawie oferty akcesoriów, (dalszych) produktów bądź rozwiązań adaptacyjnych (retrofit) – przesyłamy następujące dane partnerowi Audi, z którego usług Państwo skorzystali, w szczególności poprzez nawiązanie z nim kontaktu, w zakresie objętym Państwa zgodą: prywatne i służbowe dane kontaktowe oraz identyfikacyjne, dane umowy, dane pojazdu.

W zakresie nakazanym ustawowo producenci są zobowiązani udostępnić przechowywane przez siebie dane na żądanie organów państwa (np. na potrzeby dochodzenia w sprawie o przestępstwo).

W ramach obowiązującego prawa organy państwa są także upoważnione do samodzielnej ekstrakcji danych z pojazdów w poszczególnych przypadkach. Na przykład po wypadku można dokonać ekstrakcji informacji z jednostki sterującej poduszką powietrzną, co może wspomóc prowadzenie dochodzenia.
      3. Czy dane są przesyłane do państw trzecich?
Przekazywanie danych do państw trzecich (tj. państw niebędących członkami Unii Europejskiej ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego) może mieć miejsce w zakresie, jakiego wymaga świadczenie usług na rzecz Państwa, jaki narzuca prawo lub na jaki wyrazili Państwo zgodę.

Przesłanie Państwa danych producentom komponentu/części/układu znajdującym się w państwach trzecich może być konieczne zwłaszcza w związku z analizą i diagnostyką bądź obsługą roszczeń wynikających z gwarancji i rękojmi (patrz sekcja B.VI.3). Unikamy przesyłania Państwa danych osobowych, na ile to tylko możliwe, a stronom trzecim przekazujemy wyłącznie te dane, których bezwzględnie potrzebują.

Proszę pamiętać, że nie wszystkie państwa trzecie zapewniają stopień ochrony danych uznany za odpowiedni przez Komisję Europejską. W przypadku przesyłu danych do państw trzecich, które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony danych, przed ich ujawnieniem upewniamy się, że odbiorca stosuje odpowiedni stopień ochrony danych (np. jest objęty decyzją Komisji Europejskiej stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony lub zawarł z nami umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych Unii Europejskiej), lub że wyrazili Państwo na to wyraźną zgodę.

Mogą Państwo otrzymać od nas egzemplarz obowiązujących lub uzgodnionych zasad służących zapewnieniu odpowiedniego stopnia ochrony danych. W tym celu proszę skorzystać z informacji w sekcji Kontakt.

IV. Jak długo moje dane będą przechowywane?

Przechowujemy Państwa dane przez okres konieczny do świadczenia na rzecz Państwa naszych usług lub dopóki przechowywanie stanowi nasz uzasadniony interes.

Ponadto musimy wypełniać rozmaite obowiązki zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynikające między innymi z niemieckiego Kodeksu handlowego (Handelsgesetzbuch, „HGB”) i niemieckiej Ordynacji podatkowej (Abgabenordnung, „AO”). Wskazane tam okresy zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynoszą maksymalnie dziesięć lat. Okres przechowywania jest ustalany także na podstawie ustawowych terminów przedawnienia, które mogą wynosić nawet trzydzieści lat, na przykład zgodnie z sekcją 195 i nast. niemieckiego Kodeksu cywilnego (Bürgerliches Gesetzbuch, „BGB”); standardowy termin przedawnienia wynosi trzy lata.

W pewnych okolicznościach również może być konieczne przechowywanie Państwa danych przez dłuższy okres, na przykład jeśli w toku postępowania administracyjnego lub sądowego nakazano zachowanie dokumentacji (tj. nałożono zakaz usuwania danych przez czas trwania postępowania).

Możemy także podlegać obowiązkom zatrzymywania danych i prowadzenia dokumentacji, które nakłada miejscowe prawo obowiązujące w Państwa kraju.