Acquire
Ochrona danych podczas zakupu i użytkowania Audi > Polityka prywatności > Navigation > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Ochrona danych podczas zakupu i użytkowania Audi

SPIS TREŚCI:

       2. Dostęp
       3. Sprostowanie
       4. Usuwanie danych
       7. Sprzeciw
       8. Wycofanie zgody
       9. Skarga
       2. Strony trzecie
       2. Strony trzecie

A. Zakres oświadczenia o ochronie danych

Niniejsze oświadczenie o ochronie danych zawiera informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez AUDI AG, Auto-Union-Str. 1, 85057 Ingolstadt, Deutschland / Niemcy („my” lub „Audi”) jako producenta w kontekście Państwa umowy z Partnerem serwisowym Audi lub firmą serwisową (np. w celu prowadzenia napraw, serwisu czy kontroli).

O przetwarzaniu danych w związku z korzystaniem z innych produktów i usług, np. myAudi czy Audi connect, poinformujemy Państwa w osobnym oświadczeniu o ochronie danych. Państwa partner Audi także poinformuje Państwa osobno o realizowanym przez niego przetwarzaniu danych.

Ogólne informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Audi znajdują się na naszej stronie internetowej: https://www.audi.de/de/brand/de.html#layer=/de/brand/de/tools/navigation/layer/rechtliches.html&data-innerlayer=true.

„Dane osobowe” oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

„Przetwarzanie” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie danych.

B. Informacje ogólne

I. Kto jest administratorem danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest:

AUDI AG, Auto-Union-Straße 1, 85057 Ingolstadt, Niemcy.

II. Z kim mogę się skontaktować?

Jeśli chcą Państwo skorzystać ze swoich praw z zakresu ochrony danych, proszę użyć opcji kontaktu wskazanych na stronie:
https://gdpr.audi.com/. Znajdą tam Państwo dalsze informacje o możliwościach skorzystania ze swoich praw ochrony danych. Mogą Państwo także wysłać list na adres:
AUDI AG, DSGVO-Betroffenenrechte, 85045 Ingolstadt, Niemcy

III. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych?



Sprawy dotyczące ochrony danych mogą Państwo omawiać w swoim języku ojczystym z naszym inspektorem ochrony danych:
AUDI AG, Inspektor ochrony danych, 85045 Ingolstadt, Niemcy
Adres e-mail: datenschutz@audi.de

IV. Jakie prawa mi przysługują?

Wszystkie opisane poniżej prawa dotyczące danych osobowych oraz ich przetwarzania mogą podlegać ograniczeniom, zgodnie z obowiązującym prawem unijnym i/lub krajowym. W zależności od lokalnej jurysdykcji mogą Państwu, jako osobom, których dane dotyczą, przysługiwać następujące prawa ochrony danych:
      1. Prawo do informacji
Mają Państwo prawo do sprawnego uzyskania wyrażonych prostym, przystępnym językiem informacji o gromadzeniu i wykorzystywaniu przez nas Państwa danych osobowych. Realizujemy Państwa prawo do informacji również poprzez niniejszy dokument, którego treść może być okresowo aktualizowana.
      2. Dostęp
Są Państwo uprawnieni do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe Państwa dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania informacji o Państwa danych przechowywanych przez Audi oraz informacji o ich przetwarzaniu (tj. celach przetwarzania, planowanym okresie przechowywania, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe są ujawniane, przesyle danych dokonywanym przez Audi itp.), a także do otrzymania kopii przechowywanych przez nas Państwa danych osobowych.
      3. Sprostowanie
Mają Państwo prawo do sprostowania, bez zbędnej zwłoki, dotyczących Państwa nieprawidłowych danych osobowych, jak również uzupełnienia niekompletnych danych osobowych przechowywanych przez firmę Audi.
      4. Usuwanie danych
Mają Państwo prawo do usunięcia, bez zbędnej zwłoki, Państwa danych osobowych przechowywanych przez firmę Audi, jeżeli spełnione są wymogi ustawowe. Może to mieć zastosowanie szczególnie w przypadku, gdy:
   • Państwa dane osobowe nie są już potrzebne w kontekście realizacji celów, do których zostały zebrane;
   • jedyną podstawą prawną przetwarzania danych była Państwa zgoda i została ona przez Państwa wycofana;
   • wyrazili Państwo sprzeciw wobec przetwarzania opartego na prawnie uzasadnionym interesie z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, a my nie możemy wykazać istnienia nadrzędnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania;
   • Państwa dane osobowe przetworzono niezgodnie z prawem; lub
   • Państwa dane osobowe należy usunąć zgodnie z obowiązkiem prawnym.
Jeśli udostępniliśmy Państwa dane stronom trzecim, poinformujemy je o usunięciu danych, jeżeli jest to wymagane przez prawo.

Należy pamiętać, że prawo do usunięcia danych podlega ograniczeniom. Nie wolno nam np. usuwać danych, które nadal jesteśmy zobowiązani przechowywać ze względu na ustawowe okresy przechowywania. Z prawa do usunięcia wyłączone są również dane, które są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
      5. Ograniczenie przetwarzania
Mają Państwo prawo żądać, pod pewnymi warunkami, ograniczenia przetwarzania danych (tj. oznaczenia przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania). Wymagania:
   • zakwestionowano prawidłowość Państwa danych osobowych i Audi musi je zweryfikować;
   • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
   • Audi nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub
   • wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Audi są nadrzędne wobec Państwa podstaw sprzeciwu.

W przypadku ograniczenia przetwarzania dane zostaną odpowiednio oznaczone i można będzie je przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Proszę pamiętać, że ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych można również zastosować zamiast ich usunięcia, jeśli pozwala na to obowiązujące prawo.
      6. Przenoszenie danych
W zakresie, w jakim automatycznie przetwarzamy dostarczone nam Państwa dane osobowe na podstawie Państwa zgody lub zawartej z Państwem umowy, mają Państwo prawo otrzymać te dane w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przesłać je innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Audi. Mają Państwo także prawo żądać, aby dane osobowe zostały przesłane przez Audi bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe i nie wywrze niepożądanego wpływu na prawa i wolności innych osób.
      7. Sprzeciw
Jeśli przetwarzamy Państwa dane osobowe w prawnie uzasadnionym interesie lub z uwagi na interes publiczny, mają Państwo prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania tych danych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Ponadto przysługuje Państwu nieograniczone prawo do sprzeciwu, jeżeli przetwarzamy Państwa dane do celów marketingu bezpośredniego. Prosimy o zapoznanie się z uwagami w sekcji „Informacje dotyczące prawa do sprzeciwu”.

W niektórych przypadkach, poza ustawieniami prywatności, przyznajemy Państwu dodatkowe nieograniczone prawo do sprzeciwu w ramach prawnie uzasadnionego interesu. Poinformujemy Państwa o tym osobno w odniesieniu do danej funkcji lub usługi.
      8. Wycofanie zgody
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można w każdej chwili wycofać. Wycofanie zgody jest skuteczne tylko w odniesieniu do przyszłości. Wycofanie zgody nie wpływa na przetwarzanie, które miało miejsce przed jej wycofaniem.
      9. Skarga
Mają Państwo prawo złożyć skargę do organu nadzorczego ds. ochrony danych, jeśli sądzą Państwo, że Państwa dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem. Prawo do złożenia skargi pozostaje bez uszczerbku dla wszelkich innych administracyjnych środków ochrony prawnej oraz środków ochrony prawnej przed sądem. Adres organu nadzorczego ds. ochrony danych sprawującego nadzór nad Audi to:

Bayerisches Landesamt für Datenschutzaufsicht
Promenade 18
91522 Ansbach
Deutschland / Niemcy

Podanie powyższych danych kontaktowych organu nadzorczego pozostaje bez uszczerbku dla Państwa prawa do wniesienia skargi – na warunkach i zgodnie z procedurą obowiązującego prawa – do organu nadzorczego w państwie członkowskim Państwa zwykłego pobytu, Państwa miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
      10. Informacje dotyczące prawa do sprzeciwu
         a) Prawo do sprzeciwu z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją
Mają Państwo prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Warunkiem wstępnym jest fakt, że przetwarzanie danych odbywa się w interesie publicznym lub na podstawie prawnie uzasadnionego interesu. Dotyczy to także wszelkiego profilowania. W zakresie, w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, zasadniczo zakładamy, że można wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw. Tym niemniej badamy każdy przypadek osobno. W przypadku wniesienia sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania Państwa danych osobowych.
Wyjątki:
   • możemy wykazać ważne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania tych danych, nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności; lub
   • Państwa dane osobowe są wykorzystywane do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
         b) Sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego
W przypadkach, gdy przetwarzamy Państwa dane osobowe do celów marketingu bezpośredniego, informujemy Państwa o tym najpóźniej w pierwszej wiadomości, a Państwo mają prawo do wniesienia w każdej chwili sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych do celów takiego marketingu. Dotyczy to także profilowania w zakresie, w jakim jest ono związane z marketingiem bezpośrednim. Jeśli wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, zaprzestaniemy przetwarzania tych danych do takich celów.
         c) Sprzeciw wobec przetwarzania danych do celów doskonalenia produktów i ogólnej analizy klientów
W ramach prawnie uzasadnionych interesów przyznajemy Państwu osobne prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych do celów doskonalenia produktów i ogólnej analizy klientów.
Jeśli wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych do celów doskonalenia produktów i/lub ogólnej analizy klientów, zaprzestaniemy przetwarzania tych danych do takich celów. Powyższe nie ma wpływu na czysto statystyczne analizy danych zbiorczych lub w inny sposób zanonimizowanych danych.
         d) Wykonywanie prawa do sprzeciwu
Sprzeciw można wnieść w dowolnej formie. Preferowane jest skorzystanie z danych kontaktowych podanych w sekcji B.II.

V. Jakie dane przetwarzamy do poszczególnych celów i jakie obowiązują podstawy prawne?

Przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z postanowieniami Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych („RODO”) oraz niemieckiej Ustawy o ochronie danych (Bundesdatenschutzgesetz, „BDSG”), a także innego prawa miejscowego, do różnych celów. Przetwarzane dane oraz cele ich przetwarzania zależą przede wszystkim od usług, które świadczymy na rzecz Państwa. Ogólnie rzecz biorąc, możemy przetwarzać Państwa dane osobowe w oparciu o poniższe podstawy prawne do następujących celów:
   
Cel   
   
Podstawy prawne   
   
Prawnie uzasadniony interes    
   
Wsparcie organów ścigania poprzez śledzenie pojazdów oraz ich części na   podstawie numeru VIN w wypadkach kradzieży pojazdów   
   
Interes publiczny (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)   
   
   
   
Zapobieganie oszustwom i praniu pieniędzy   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Zapobieganie finansowaniu terroryzmu oraz jego zwalczanie i wykrywanie,   zapobieganie przestępstwom zagrażającym majątkowi oraz ich zwalczanie i   wykrywanie, sprawdzanie europejskich i międzynarodowych list   antyterrorystycznych w zakresie dozwolonym przez prawo   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Wypełnianie obowiązków kontroli i zgłaszania zgodnie z obowiązującym   prawem podatkowym, archiwizacja danych   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Ujawnianie w ramach środków administracyjnych/sądowych do celów   dokumentowania, dochodzenia i egzekucji roszczeń cywilnoprawnych   
   
Wypełnianie naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),   prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Obsługa księgowa i podatkowa działalności operacyjnej   
   
Wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), prawnie uzasadniony   interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), wypełnianie naszych obowiązków prawnych   (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)   
   
Spełnianie wymogów prawnych i regulacyjnych   
   
Audyty oraz audyty specjalne, dochodzenia wewnętrzne   
   
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Przegląd i wypełnianie obowiązków umownych oraz prawnych przez firmę   Audi, jej pracowników, partnerów dystrybucyjnych, dostawców itp., w razie   konieczności przy użyciu numeru identyfikacyjnego pojazdu   
   
Analizy statystyczne do celów kontroli zarządzania, szacowania kosztów   i kontrolingu   
   
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie analiz do celów   zarządzania procesami biznesowymi i kontroli kosztów na podstawie danych   sprzedaży i zamówień dotyczących kanału sprzedaży, statusu zamówienia oraz zamawianych   wersji i rodzajów wyposażenia, a także raportowanie wskaźników biznesowych –   w razie konieczności przy użyciu numeru identyfikacyjnego pojazdu   
   
Dochodzenie roszczeń i obrona w sporach   
   
Prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest ustalanie, dochodzenie i   obrona roszczeń   
   
Kierowanie   zapytań do osób do kontaktu w sprawie RODO (np. inspektora ochrony danych,   osób upoważnionych do wydawania poleceń, osób upoważnionych do otrzymywania   poleceń)   
   
Wypełnianie   naszych obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), prawnie uzasadniony   interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Współpraca   z partnerami biznesowymi, przejrzysta struktura procesów (RODO) w ramach   stosunków handlowych, spełnianie wymogów ustawowych i regulacyjnych   
Jeśli przetwarzamy dalsze dane do innych celów lub w oparciu o inną podstawę prawną, podajemy tę informację osobno wraz z odpowiednią podstawą prawną w sekcji C.I.

VI. Kto jest odbiorcą moich danych?

W ramach firmy Audi, Państwa dane otrzymują następujące podmioty, które potrzebują ich do wypełniania naszych obowiązków umownych i ustawowych oraz zabezpieczenia naszych prawnie uzasadnionych interesów. Nasi usługodawcy (tak zwane podmioty przetwarzające), których angażujemy, także mogą otrzymać dane w tych celach. Co do zasady udostępniamy Państwa dane osobowe stronom trzecim tylko wtedy, gdy: jest to konieczne do wykonania umowy, ujawnienie tych danych stanowi prawnie uzasadniony interes dla nas lub strony trzeciej, lub wyrazili Państwo na to zgodę. Dane mogą także zostać udostępnione stronom trzecim (w tym organom prowadzącym postępowania wyjaśniające lub organom bezpieczeństwa) w zakresie, jaki narzuca nam prawo bądź egzekwowalny nakaz organu regulacyjnego albo sądu. Szczegółowe informacje na temat podmiotów przetwarzających, które angażujemy, a także innych odbiorców danych osobowych, są przedstawione w sekcjach B.VI.1, B.VI.2, C.III.1 i C.III.2. Z uwagi na zakres i złożoność przetwarzania danych przez Audi nie jest możliwe wskazanie w niniejszym oświadczeniu o ochronie danych każdego odbiorcy Państwa danych osobowych z osobna. Z tego powodu zwykle podajemy jedynie kategorie odbiorców.
      1. Podmioty przetwarzające
Angażowani usługodawcy działający na rzecz Audi (tak zwane podmioty przetwarzające) mogą otrzymywać dane do wspomnianych wyżej celów. Do świadczenia wybranych usług angażujemy podmioty przetwarzające z poniższych kategorii. Podmioty te wspierają nas w realizacji procesów biznesowych. Chodzi w szczególności o przedsiębiorstwa z następujących kategorii:
   • Agencje interaktywne
   • Dostawcy hostingu
      2. Strony trzecie
Strony trzecie mogą otrzymywać dane do celów wskazanych w sekcji B.V.

Jeśli udostępnimy Państwa dane dodatkowym podmiotom przetwarzającym lub stronom trzecim w ramach poszczególnych usług, poinformujemy Państwa o tym zgodnie z sekcją C.III.1 i C.III.2.
      3. Czy dane są przesyłane do państw trzecich?
Przekazywanie danych do państw trzecich (tj. państw niebędących członkami Unii Europejskiej ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego) może mieć miejsce w zakresie, jakiego wymaga świadczenie usług na rzecz Państwa, jaki narzuca prawo lub na jaki wyrazili Państwo zgodę – jeśli RODO nie przewiduje innych odpowiednich środków ochrony. Pod tymi samymi warunkami możemy udostępnić Państwa dane osobowe podmiotom przetwarzającym w państwach trzecich.

Proszę pamiętać, że nie wszystkie państwa trzecie zapewniają stopień ochrony danych uznany za odpowiedni przez Komisję Europejską. W przypadku przesyłu danych do państw trzecich, które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony danych, przed ich ujawnieniem upewniamy się, że odbiorca stosuje odpowiedni stopień ochrony danych (np. jest objęty decyzją Komisji Europejskiej stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony lub zawarł z nami umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych Unii Europejskiej), lub że wyrazili Państwo na to wyraźną zgodę.

Mogą Państwo otrzymać od nas egzemplarz obowiązujących lub uzgodnionych zasad służących zapewnieniu odpowiedniego stopnia ochrony danych. W tym celu proszę skorzystać z informacji w sekcji Kontakt.

Niezbędne informacje szczegółowe o przesyłach danych do państw trzecich są podane w tej sekcji lub w sekcji C w odniesieniu do poszczególnych usług.

VII. Jak długo moje dane będą przechowywane?

Przechowujemy Państwa dane przez okres konieczny do świadczenia na rzecz Państwa naszych usług lub dopóki przechowywanie stanowi nasz uzasadniony interes, w szczególności w celu rozwiązywania problemów.

Ponadto musimy wypełniać rozmaite obowiązki zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynikające między innymi z niemieckiego Kodeksu handlowego (Handelsgesetzbuch, „HGB”) i niemieckiej Ordynacji podatkowej (Abgabenordnung, „AO”). Wskazane tam okresy zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynoszą maksymalnie dziesięć lat. Okres przechowywania jest ustalany także na podstawie ustawowych terminów przedawnienia, które mogą wynosić nawet trzydzieści lat, na przykład zgodnie z sekcją 195 i nast. niemieckiego Kodeksu cywilnego (Bürgerliches Gesetzbuch, „BGB”); standardowy termin przedawnienia wynosi trzy lata.

W pewnych okolicznościach również może być konieczne przechowywanie Państwa danych przez dłuższy okres, na przykład jeśli w toku postępowania administracyjnego lub sądowego nakazano zachowanie dokumentacji (tj. nałożono zakaz usuwania danych przez czas trwania postępowania).

Możemy także podlegać obowiązkom zatrzymywania danych i prowadzenia dokumentacji, które nakłada miejscowe prawo obowiązujące w Państwa kraju.

Możliwe do przekazania dalsze informacje o obowiązkach zatrzymywania danych znajdują się w sekcji C.IV i dotyczą poszczególnych usług.

C. Przetwarzanie, w przypadku którego jedynym administratorem jest Audi

I. Jakie dane przetwarzamy do poszczególnych celów i jakie obowiązują podstawy prawne?

      1. Elektroniczne jednostki sterujące
         a) Informacje ogólne
Elektroniczne jednostki sterujące są zainstalowane w pojeździe. Jednostki sterujące przetwarzają, między innymi, dane, które odbierają z czujników pojazdu, samodzielnie generują lub wymieniają między sobą. Niektóre jednostki sterujące są konieczne do bezpiecznego działania pojazdu, inne wspierają kierowcę w trakcie jazdy (systemy wspomagania kierowcy), a jeszcze inne zapewniają komfort lub pełnią funkcje informacyjno-rozrywkowe.

Poniżej podano niektóre informacje ogólne o przetwarzaniu danych w pojeździe. Konkretne informacje na temat oświadczeń o ochronie danych w ramach poszczególnych funkcji pojazdu znajdują się w jego instrukcji obsługi, która jest dostępna w Internecie oraz (jeżeli dotyczy) w samym pojeździe w postaci cyfrowej.
         b) Dane umożliwiające identyfikację osoby
Każdy pojazd posiada unikatowy numer identyfikacyjny (VIN). W Niemczech oraz (jeżeli dotyczy) innych miejscach stałego zamieszkania (domicylach) numer VIN może zostać wykorzystany do uzyskania informacji o obecnych i poprzednich właścicielach pojazdu w krajowym urzędzie komunikacyjnym (w Niemczech jest to „Kraftfahrtbundesamt”) lub innym właściwym organie. Istnieją również inne sposoby identyfikacji właściciela lub kierowcy przy użyciu danych zebranych z pojazdu – na przykład numeru rejestracyjnego.

Dane generowane lub przetwarzane przez jednostki sterujące mogą więc umożliwiać identyfikację osób bądź w pewnych okolicznościach stać się takimi danymi. W zależności od dostępnych danych pojazdu można z nich wyciągnąć wnioski na przykład na temat Państwa kultury jazdy, lokalizacji, trasy lub zachowań jako użytkownika.
         c) Ustawowe obowiązki ujawniania danych
W zakresie nakazanym ustawowo producenci są zobowiązani ujawnić przechowywane przez siebie dane na żądanie organów państwa (np. na potrzeby dochodzenia w sprawie o przestępstwo).

W ramach obowiązującego prawa, organy państwa są także upoważnione do samodzielnej ekstrakcji danych z pojazdów w poszczególnych przypadkach. Na przykład po wypadku można odczytać dane z jednostki sterującej poduszką powietrzną, aby wspomóc prowadzenie dochodzenia.
      2. Dane eksploatacyjne w pojeździe
Jednostki sterujące przetwarzają dane, aby umożliwić działanie pojazdu. Dane te obejmują na przykład:

   - Informacje o statusie pojazdu (np. prędkość, zwalnianie, przyspieszenie poprzeczne, liczba obrotów kół, informacja o zapięciu pasów bezpieczeństwa),
   - Warunki otoczenia (np. temperatura, czujnik deszczu, czujnik dystansu).

Ogólnie rzecz biorąc, te dane są tymczasowe; są więc przechowywane tylko przez czas działania pojazdu i przetwarzane wyłącznie w pojeździe. Jednostki sterujące (w tym kluczyk pojazdu) często zawierają rejestratory danych. Służą one do tymczasowego lub trwałego dokumentowania informacji o stanie pojazdu, obciążeniu komponentów, zapotrzebowaniu na obsługę techniczną, zdarzeniach technicznych i błędach..

W zależności od wyposażenia przechowywane są następujące informacje:

   - status roboczy komponentów systemu (np. poziomy płynów, ciśnienie w oponach, status akumulatora)
   - zakłócenia i wady działania komponentów kluczowych układów (np. świateł, hamulców)
   - reakcje systemu w szczególnych sytuacjach na drodze (np. aktywacja poduszek powietrznych, praca układów kontroli stabilności pojazdu)
   - informacje o zdarzeniach, które skutkowały uszkodzeniami pojazdu
   - w pojazdach elektrycznych: status ładowania akumulatora wysokonapięciowego, szacunkowy zasięg.

W szczególnych przypadkach (np. gdy pojazd wykrył nieprawidłowe działanie) może być konieczne zatrzymanie danych, które zwykle nie są przechowywane z uwagi na ich zmienność.

Gdy korzystają Państwo z usług (np. naprawy lub obsługi technicznej), może być konieczne odczytanie i wykorzystanie przechowywanych danych eksploatacyjnych wraz z numerem identyfikacyjnym pojazdu. Dane może odczytać z pojazdu personel sieci serwisowej (np. mechanik lub pracownik producenta) bądź stron trzecich (np. pomocy drogowej). To samo dotyczy spraw gwarancyjnych i metod zapewnienia jakości.

Dane są zwykle odczytywane przy użyciu ustawowo nakazanego połączenia dla diagnostyki pokładowej (OBD). Odczytane dane eksploatacyjne dokumentują stan techniczny pojazdu lub jego poszczególnych komponentów i pomagają w diagnostyce błędów, zachowywaniu zgodności z przepisami dotyczącymi obsługi technicznej oraz poprawie jakości. Te dane, szczególnie informacje o obciążeniu komponentów, zdarzeniach technicznych, błędach eksploatacyjnych i innych nieprawidłowościach, są w razie konieczności przesyłane producentowi wraz z numerem identyfikacyjnym pojazdu. Ponadto producent ponosi odpowiedzialność z tytułu wad produktów. Producent wykorzystuje dane eksploatacyjne z pojazdów również na potrzeby kampanii wycofywania produktów z rynku. Dane te mogą być także wykorzystywane podczas rozpatrywania roszczeń klientów dotyczących gwarancji i rękojmi.

Rejestratory błędów w pojeździe może na Państwa żądanie wyczyścić centrum serwisowe w ramach naprawy lub serwisu.
      3. Komfort i funkcje informacyjno-rozrywkowe
Można zapisać w pojeździe ustawienia komfortu i personalizację, a następnie w dowolnej chwili je zmienić lub przywrócić poprzednie parametry. W zależności od wyposażenia pojazdu obejmuje to na przykład:

   - ustawienia pozycji fotela i kierownicy;
   - ustawienia podwozia i klimatyzacji;
   - personalizację np. oświetlenie wnętrza.

W ramach wybranego wyposażenia użytkownik może samodzielnie wprowadzać dane do systemów informacyjno-rozrywkowych pojazdu. W zależności od wyposażenia pojazdu obejmuje to na przykład:

   - dane multimedialne, takie jak muzyka, filmy i zdjęcia do odtwarzania i wyświetlania w zintegrowanym systemie multimedialnym;
   - dane z książki adresowej wykorzystywane wraz ze zintegrowanym zestawem głośnomówiącym lub systemem nawigacji;
   - wprowadzone do systemu nawigacji cele podróży;
   - dane dotyczące korzystania z usług internetowych.

Dane dotyczące komfortu i funkcji informacyjno-rozrywkowych mogą być przechowywane lokalnie w pojeździe lub w urządzeniu podłączonym do pojazdu (np. smartfonie, pamięci USB lub odtwarzaczu MP3). Jeśli użytkownik sam wprowadził dane, może je usunąć w każdej chwili.

Te dane są przesyłane z pojazdu wyłącznie na Państwa żądanie; dotyczy to szczególnie korzystania z usług internetowych zgodnie z wybranymi przez Państwa ustawieniami. Dalsze informacje o usługach internetowych znajdują się w sekcji 2 oświadczenia o ochronie danych MMI.
      4. Integracja ze smartfonami, na przykład Android Auto lub Apple CarPlay
Jeśli pojazd posiada niezbędne wyposażenie, można podłączyć do niego smartfon lub inne urządzenie mobilne w celu kontroli elementów sterujących zintegrowanych w pojeździe. Możliwe jest wówczas odtwarzanie filmów oraz dźwięku ze smartfona przez system multimedialny. W tym samym czasie do smartfona przesyłane są pewne informacje. W zależności od rodzaju integracji są to np. dane lokalizacji, tryb dzienny/nocny oraz inne informacje ogólne z pojazdu. Więcej informacji na ten temat znajduje się w instrukcji obsługi pojazdu lub systemu informacyjno-rozrywkowego.

Integracja pozwala na korzystanie z wybranych aplikacji smartfona, takich jak nawigacja czy odtwarzacz muzyki. Dalsza interakcja między smartfonem a pojazdem nie występuje; w szczególności nie ma aktywnego dostępu do danych pojazdu. Typ przetwarzania innych danych zależy od dostawcy użytkowanej aplikacji. Możliwość dostosowywania poszczególnych ustawień (lub jej brak) zależy od aplikacji oraz systemu operacyjnego smartfona.
      5. Usługi internetowe
Jeśli pojazd posiada bezprzewodowe połączenie z Internetem, możliwa jest wymiana danych między pojazdem a innymi systemami (serwerami danych Audi lub usługodawców). W niektórych państwach bezprzewodowe połączenie z Internetem zapewnia nadajnik-odbiornik pokładowy (zainstalowany przez nas) lub urządzenie mobilne, np. smartfon (zainstalowane przez użytkownika). Bezprzewodowe połączenie z Internetem umożliwia korzystanie z funkcji internetowych (usług informacyjnych i sterujących w pojeździe). Obejmuje to internetowe usługi i aplikacje dostarczane przez nas lub innych dostawców („usługi Audi connect” lub „usługi”).

Informacje o poszczególnych usługach znajdują się w sekcji 2 oświadczenia o ochronie danych MMI.

Proszę pamiętać, że nie wszystkie wymienione tu usługi muszą być dostępne w Państwa pojeździe lub kraju.
         a) Usługi producenta
Opisy odpowiednich funkcji oraz powiązane informacje o ochronie danych dla usług internetowych Audi są podawane w stosownej lokalizacji (np. MMI, strona internetowa Audi). Świadczenie usług internetowych może wymagać danych osobowych. Dane te są przekazywane za pomocą bezpiecznego połączenia, np. przez systemy informatyczne producenta przeznaczone do tego celu. Poza zakresem świadczenia usług dane osobowe są zbierane, przetwarzane i wykorzystywane wyłącznie na podstawie zgodnego z prawem zezwolenia, na przykład w ramach nakazanego prawem systemu telefonów alarmowych, jeśli zawarto umowę lub uzyskano zgodę.

Usługi i funkcje (niektóre z nich są płatne), a w niektórych przypadkach – w zależności od pojazdu – również bezprzewodowe połączenie z Internetem, można aktywować lub dezaktywować. Nie obejmuje to funkcji i usług nakazanych prawem takich jak system telefonów alarmowych.
         b) Usługi stron trzecich
Usługi internetowe innych dostawców (stron trzecich) są objęte warunkami ochrony danych oraz warunkami korzystania obowiązującymi u ich dostawców i to oni ponoszą odpowiedzialność za te usługi. Ogólnie rzecz biorąc, nie mamy wpływu na udostępniane informacje.

Więcej informacji na temat typu, zakresu i celu danych osobowych zbieranych oraz używanych podczas korzystania z usług stron trzecich udzielają dostawcy poszczególnych usług.
      6. Jakie inne dane przetwarzamy i z jakich źródeł one pochodzą?
Przetwarzamy otrzymane od Państwa dane osobowe w trakcie naszych relacji handlowych, tj. podczas rozpoczęcia, realizacji i obsługi (w tym przetwarzania spraw dotyczących gwarancji i rękojmi) transakcji zakupu pojazdu bądź innych produktów lub usług, czyli na potrzeby zakupionego przez Państwa pojazdu. Ponadto, jeśli jest to wymagane w związku z zakupem pojazdu (np. jego produkcją lub dostawą bądź świadczeniem zakupionych usług), przetwarzamy dane osobowe, które uzyskaliśmy zgodnie z prawem od innych spółek w ramach grupy Audi lub VW bądź od innych stron trzecich (np. dealerów lub warsztatów Audi), między innymi w celu realizacji zamówień i umów albo na podstawie Państwa zgody. Przetwarzamy także dane osobowe, które pozyskaliśmy zgodnie z prawem z publicznie dostępnych źródeł i które wolno nam przetwarzać.

Wspomniane dane osobowe zasadniczo obejmują dane personalne (imię i nazwisko, adres i inne dane kontaktowe (np. telefon, adres e-mail), datę i miejsce urodzenia oraz obywatelstwo). Przetwarzane mogą być również inne dane osobowe w zależności od typu pojazdu.

Ponadto numer VIN pojazdu jest używany jako jego unikatowy identyfikator podczas procesu produkcji i dostawy, obsługi spraw dotyczących gwarancji i rękojmi, na potrzeby naszego wewnętrznego monitoringu jakości oraz w razie kradzieży pojazdu.
         a) Dane, które otrzymujemy od Państwa podczas trwania naszych relacji handlowych
   • Dane podstawowe (zwrot grzecznościowy, płeć, imię i nazwisko, numer klienta, adres, data zgłoszenia, a także – jeśli dotyczy – poprzednie adresy, data, miejsce i państwo urodzenia, a także – jeśli dotyczy – nazwisko rodowe, obywatelstwo, stan cywilny, numery telefonów i adresy e-mail)
   • Służbowe dane kontaktowe (np. adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu, nazwa firmy, dział firmy)
   • Dane bankowe (IBAN, BIC, numer rachunku, numer rozliczeniowy, instytucja kredytowa, posiadacz rachunku)
   • Dane umów (identyfikator umowy, historia umowy (np. historia płatności, cesja, rozwiązanie), dane wnioskowanych pożyczek (np. suma, termin, niespłacona kwota) oraz inne informacje o Państwa umowach dotyczących naszych produktów i usług)
   • Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
   • W kontekście usług dla pojazdu: dane konkretnego pojazdu i świadczonych usług (historia pojazdu, historia klienta)
   • Dane techniczne uzyskane podczas działania pojazdu
   • Dane dotyczące zdrowia (w tym podczas zamawiania pojazdów specjalnych)
         b) Dane, które otrzymujemy od partnerów Audi
   • Dane, które partner Audi przesyła nam w związku z naprawami i wsparciem serwisowym
   • Dane konieczne do stwierdzenia zasadności roszczeń/pytań klienta wynikłych z przepisów prawa lub z umowy (w szczególności dotyczących gwarancji/rękojmi)
   • Dane, które partner Audi przesyła nam w celu weryfikacji i obsługi roszczeń
   • Dane potrzebne do odebrania przez klienta pojazdu bezpośrednio od firmy Audi
   • Dane konieczne do uczestnictwa partnera Audi w naszych programach wynagrodzeń i/lub dodatków
   • Dane konieczne do korzystania z warunków szczególnych, między innymi warunków dla specjalnych grup klientów (np. szkół jazdy)
   • Dane konieczne do wypełniania przez Audi obowiązków prawnych (w tym obserwacji produktów)
   • Dane potrzebne Audi do zapewniania jakości lub poprawy jakości oraz do optymalizacji i dalszego rozwoju produktów

Przetwarzamy Państwa dane osobowe w związku z zakupem i późniejszym użytkowaniem pojazdów marki Audi w oparciu o następujące podstawy prawne i w poniższych celach:
   
Cel   
   
Podstawa   prawna   
   
Prawnie   uzasadniony interes    
   
Zamówienie, produkcja i dostawa pojazdu   
   
Wykonanie umowy   (sprzedaży/najmu/leasingu pojazdu) (art. 6 ust. 1 lit. b   RODO) lub prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO), jeśli nie są Państwo stroną umowy   
   
----   
   
Wyświetlenie Państwa imienia i   nazwiska na monitorach obsługujących dostawę pojazdów podczas odbioru pojazdu   w firmie Audi   
   
Prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Osobisty kontakt z klientami i   działem wsparcia klientów w celu ułożenia właściwego harmonogramu dnia   odbioru (przypomnienie i informacja o zbliżającym się terminie wydarzenia w   indywidualnym harmonogramie dnia odbioru, a także udzielenie wskazówek; na przykład   oprócz odbioru pojazdu można wziąć udział w zwiedzaniu fabryki lub odwiedzić   muzeum pojazdów – Audi museum mobile) oraz przekazanie informacji o   opóźnieniach i przełożonych terminach wydarzeń w harmonogramie   
   
Dostarczanie specjalnego   wyposażenia klientom z niepełnosprawnościami   
   
Wykonanie umowy   (sprzedaży/najmu/leasingu pojazdu) (art. 6 ust. 1 lit. b   RODO) lub prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO), jeśli nie są Państwo stroną umowy, a także zgoda   
   
----   
   
Przetwarzanie Państwa spraw, z powodu   których kontaktują się Państwo z nami lub naszym działem wsparcia klientów –   w szczególności skarg i zapytań   
   
Wykonanie umowy   (sprzedaży/najmu/leasingu pojazdu bądź innej umowy o świadczenie usług lub   wykonanie prac) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) lub prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jeśli   nie są Państwo stroną umowy   
   
Efektywne przetwarzanie Państwa   spraw i udzielanie odpowiedzi na Państwa zapytania   
   
Świadczenie innych zamówionych usług i realizacja zamówień,   a także wdrażanie środków i wykonywanie czynności poprzedzających zawarcie   umowy (np. dotyczącej nowych pojazdów)   
   
Wykonanie umowy   (sprzedaży/najmu/leasingu pojazdu) (art. 6 ust. 1 lit. b   RODO) lub prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO), jeśli nie są Państwo stroną umowy   
   
   
   
Analiza błędów (w tym analiza   modyfikacji pojazdu) oraz rozpatrywanie i obsługa roszczeń dotyczących   gwarancji i rękojmi skierowanych przeciwko Audi   
   
Wykonanie umowy   (sprzedaży/najmu/leasingu pojazdu) (art. 6 ust. 1 lit. b   RODO) lub prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO), jeśli nie są Państwo stroną umowy
   
prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Jeśli istnieją mocne dowody   sugerujące, że błąd w okresie obowiązywania gwarancji lub rękojmi został   spowodowany samowolnymi działaniami klienta wprowadzającymi zmiany w   pojeździe (np. tuningiem lub innymi modyfikacjami), stwierdzenie tego faktu   stanowi prawnie uzasadniony interes Audi   
   
Wsparcie dealera Audi w analizie   błędów (w tym analizie zmian w pojeździe) oraz weryfikacja i obsługa roszczeń   dotyczących gwarancji lub rękojmi wniesionych przeciwko dealerom Audi   
   
Prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
– Skuteczne wykrywanie i   analizowanie błędów w celu umożliwienia ich usunięcia
   
– Wsparcie dealera Audi w   wypełnianiu jego obowiązków prawnych wobec Państwa
   
– Jeśli istnieją wiarygodne   dowody sugerujące, że błąd w okresie obowiązywania gwarancji lub rękojmi   został spowodowany samowolnymi działaniami klienta wprowadzającymi zmiany w   pojeździe (np. tuningiem lub innymi modyfikacjami), stwierdzenie tego faktu   stanowi prawnie uzasadniony interes Audi oraz dealera Audi; wymiana   informacji z dealerem w sprawach dotyczących gwarancji lub rękojmi   umożliwiająca wewnętrzne rozliczenie kosztów.   
   
Doskonalenie produktów   
   
Prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Wykorzystywanie danych   dotyczących przypadków nieprawidłowego działania pojazdów oraz ogólnego   użytkowania pojazdów w celu dalszego rozwoju pojazdów i ich funkcji   
   
Poprawa ochrony   przeciwkradzieżowej   
   
Prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Ocena danych pozyskanych z   dochodzeń w sprawach o kradzież w celu ogólnego doskonalenia funkcji   przeciwkradzieżowych w pojeździe   
   
Obsługa roszczeń dealerów i   importerów Audi dotyczących programów wynagrodzeń i dodatków    
   
Prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Zaspokajanie roszczeń przez   dealerów i importerów Audi   
   
Nadzór nad produktami oraz wypełnianie innych obowiązków   ustawowych   
   
Wypełnienie obowiązku prawnego (art.   6 ust. 1 lit. c RODO)   
   
   
   
Kontrola jakości poprzez prowadzenie   odpowiedniej obserwacji produktów oraz dokumentacji (w tym proaktywne   zarządzanie skargami przez bezpośredni kontakt z Państwem), odpowiedzialność   z tytułu wad produktów, kampanie wycofywania produktów z rynku   
   
Prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Kontrola jakości produktów i   zapobieganie ich uszkodzeniom, prewencyjne zarządzanie skargami   
   
Zgodność z wymogami urzędowymi (np. w przypadku kampanii wycofywania   produktów z rynku przez niemiecki Urząd Komunikacyjny lub inny właściwy urząd   w Państwa kraju)   
   
Wypełnianie obowiązków prawnych (art.   6 ust. 1 lit. c RODO), prawnie uzasadniony interes (art.   6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Zgodność z wymogami prawnymi i urzędowymi   
   
Wsparcie obecnych i potencjalnych klientów   
   
Zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)   
   
----   
   
Ankiety wśród klientów (w tym badanie satysfakcji klienta)   
   
Zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), prawnie   uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)   
   
Zapewnianie jakości i dokumentowanie satysfakcji klientów   
   
Tworzenie informacji dla klientów oraz personalizowanych   reklam   
   
Zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)   
   
----   
   
Konsolidacja danych między Audi a partnerami Audi w celu   tworzenia jednolitej bazy klientów   
   
Zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
   
prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1   lit. f RODO)   
   
Tworzenie aktualnej i jednolitej bazy klientów u Partnera   Audi, którego Państwo wybrali lub z którym się Państwo skontaktowali   
   
Usługi mobilności, dostawa części zamiennych   
   
Wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b   RODO)   
   
----   
   
Organizowanie finansowania i leasingu
   
Rejestracja pojazdów, jazdy próbne   
   
Wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b   RODO)   
   
----   

II. Czy podanie danych jest obowiązkowe?

W kontekście świadczenia usług na Państwa rzecz muszą Państwo podać tylko te dane osobowe, które są konieczne do ich świadczenia (dotyczy to w szczególności zamówień naprawy, wsparcia naprawy i spraw wynikających z gwarancji lub rękojmi) bądź których zebranie nakazuje nam prawo. Bez tych danych zwykle niemożliwe jest przetworzenie całości lub części Państwa zapytania; może to na przykład uniemożliwić analizę skargi i znalezienie rozwiązania.

III. Kto jest odbiorcą moich danych?

Z uwagi na złożoność przetwarzania danych przez Audi oraz objętość tych danych nie jest możliwe wskazanie w niniejszym oświadczeniu o ochronie danych każdego odbiorcy Państwa danych osobowych z osobna. Z tego powodu zwykle podajemy jedynie kategorie odbiorców.
      1. Podmioty przetwarzające
Odbiorcy danych w ramach firmy Audi to podmioty, które potrzebują Państwa danych do wypełniania naszych obowiązków umownych i prawnych oraz realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów.

Usługodawcy, których angażujemy i którzy działają w naszym imieniu (tak zwane podmioty przetwarzające), mogą otrzymywać dane w poniższych celach. Do świadczenia wybranych usług angażujemy podmioty przetwarzające z poniższych kategorii. Podmioty te wspierają nas w realizacji procesów biznesowych. Chodzi w szczególności o przedsiębiorstwa z następujących kategorii:

   • Dostawcy biuletynów
   • Dostawcy hostingu
      2. Strony trzecie
Udostępniamy Państwa dane osobowe stronom trzecim tylko wtedy, gdy: jest to konieczne do wykonania umowy, ujawnienie tych danych stanowi prawnie uzasadniony interes dla nas lub strony trzeciej lub wyrazili Państwo na to zgodę. Ma to miejsce na przykład wtedy, gdy korzystamy z usług przewoźnika, który dostarcza Państwu pojazd lub inne produkty. Dane mogą także zostać przesłane stronom trzecim, jeśli narzuca to ustawa bądź egzekwowalny nakaz organu regulacyjnego albo sądu.

Strony trzecie, którym możemy przesłać Państwa dane osobowe, jeśli istnieje podstawa prawna (niezależnie od świadczenia przez nas usług), to:

   • Państwa dealer Audi,
   • Audi Bank,
   • konsultanci zewnętrzni Audi (np. prawnicy, doradcy podatkowi, biegli rewidenci),
   • ubezpieczyciele,
   • urzędy w ramach wypełniania swoich obowiązków (np. urzędy skarbowe, policja, prokuratura),
   • sądy,
   • inne strony trzecie, jeśli polecą nam Państwo przekazanie danych lub wyrażą na to zgodę.

W ramach monitoringu jakości, zapewniania jakości oraz analizy błędów możemy przesłać numer identyfikacyjny pojazdu i niezbędne dane techniczne dotyczące pojazdu innym spółkom z grupy Volkswagen, zakładom produkcyjnym (Hiszpania, Węgry, Belgia, Meksyk, Słowacja, Rosja, Brazylia, Indie i Chiny) i/lub dostawcom części do pojazdów.

W celu zapewnienia indywidualnego podejścia do klienta lub stworzenia puli zindywidualizowanych informacji o kliencie przez partnera Audi na podstawie danych o Państwa transakcjach i zamówieniach bądź zainteresowaniach – np. w celu skontaktowania się w sprawie oferty akcesoriów, (dalszych) produktów bądź rozwiązań adaptacyjnych (retrofit) – przesyłamy następujące dane partnerowi Audi, z którego usług Państwo skorzystali, w szczególności poprzez nawiązanie z nim kontaktu, w zakresie objętym Państwa zgodą: prywatne i służbowe dane kontaktowe oraz identyfikacyjne, dane umowy, dane pojazdu.
      3. Czy dane są przesyłane do państw trzecich?
Jeśli to konieczne, w ramach procesu produkcji przesyłamy numer identyfikacyjny Państwa przyszłego pojazdu zakładowi produkcyjnemu w państwie trzecim (Meksyku, Rosji, Brazylii, Indiach lub Chinach). Ponadto w ramach monitoringu jakości, zapewniania jakości oraz analizy błędów możemy przesłać numer identyfikacyjny pojazdu i niezbędne dane techniczne dotyczące pojazdu innym spółkom z grupy Volkswagen, zakładom produkcyjnym i/lub dostawcom części do pojazdów.

IV. Jak długo moje dane będą przechowywane?

Przechowujemy Państwa dane przez okres konieczny do świadczenia na rzecz Państwa naszych usług lub dopóki przechowywanie stanowi nasz uzasadniony interes.

Ponadto musimy wypełniać rozmaite obowiązki zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynikające między innymi z niemieckiego Kodeksu handlowego (Handelsgesetzbuch, „HGB”) i niemieckiej Ordynacji podatkowej (Abgabenordnung, „AO”). Wskazane tam okresy zatrzymywania danych i przechowywania dokumentacji wynoszą maksymalnie dziesięć lat. Okres przechowywania jest ustalany także na podstawie ustawowych terminów przedawnienia, które mogą wynosić nawet trzydzieści lat, na przykład zgodnie z sekcją 195 i nast. niemieckiego Kodeksu cywilnego (Bürgerliches Gesetzbuch, „BGB”); standardowy termin przedawnienia wynosi trzy lata.

W pewnych okolicznościach również może być konieczne przechowywanie Państwa danych przez dłuższy okres, na przykład jeśli w toku postępowania administracyjnego lub sądowego nakazano zachowanie dokumentacji (tj. nałożono zakaz usuwania danych przez czas trwania postępowania).

Możemy także podlegać obowiązkom zatrzymywania danych i prowadzenia dokumentacji, które nakłada miejscowe prawo obowiązujące w Państwa kraju.