Obręcze Audi muszą spełniać wysokie wymagania. Mają imponować designem, trwałością i jakością premium. Tylko te, które spełniają wszystkie warunki, mogą zostać nazwane Oryginalnymi akcesoriami Audi.
Współpracujemy z wiodącymi producentami, a opony Audi poddajemy łącznie 50 procedurom testowym. Tylko te, które spełniają wszystkie kryteria, mogą być oryginalnymi oponami Audi.
Oryginalne obręcze Audi
Oryginalne obręcze Audi są zaprojektowane z myślą o długim okresie eksploatacji pojazdu. W związku z tym muszą charakteryzować się wyjątkową wydajnością, właściwościami materiałowymi i wysokiej jakości powierzchnią. Są również istotną częścią konstrukcji pojazdu, a procesowi ich projektowania towarzyszą liczne testy.
Opony
Dzięki oryginalnym oponom Audi będziesz doskonale przygotowany na wyzwania na drodze. Są specjalnie opracowane dla danego modelu Audi, testowane do 50 razy i wykonane z najnowocześniejszych materiałów. Opona produkcyjna składa się z ponad 200 różnych materiałów. Razem pomagają one zapewnić stabilność, komfort jazdy i bezpieczeństwo. Twój Dealer Audi z przyjemnością doradzi Ci w zakresie wyboru odpowiednich opon.
Kryteria wydajności
Jakość jest najwyższym priorytetem w Audi. Zwłaszcza jeśli chodzi o coś tak istotnego dla bezpieczeństwa jak opony. Oryginalne opony Audi są dodatkowo testowane między innymi w następujących obszarach:
Budowa opony
Opona jest podzielona na dwie części: zewnętrzny bieżnik, który jest wykonany głównie z gumy, nylonu i stalowych linek o wysokiej wytrzymałości, oraz osnowę – wewnętrzną siatkę z drutów stalowych, bawełny, nylonu i gumy, która zapewnia oponie spójność.
Oznaczenia opon
Oznaczenia na oryginalnych oponach Audi mówią Ci przed wyruszeniem w drogę, że wybrałeś sprawdzoną jakość. Opony Audi oznaczone są w następujący sposób:
Gdy tylko temperatura spada do 7°C, poziom bezpieczeństwa może spaść z powodu dłuższej drogi hamowania opon letnich – niezależnie od tego, czy trwa już kalendarzowa zima. Ustawodawcy wielu krajów stanowią również, że pojazd silnikowy może być prowadzony wyłącznie na oponach zimowych (oznaczonych płatkiem śniegu lub symbolem M+S) w zimowych warunkach drogowych.
Przed demontażem kół należy je oznaczyć, aby po ponownym zamontowaniu mogły zachować kierunek jazdy. Koła należy dokładnie wyczyścić i przechowywać w chłodnym, suchym i najlepiej ciemnym miejscu, w pozycji wiszącej lub leżącej. Z kolei opony bez obręczy powinny być przechowywane w pozycji pionowej i lekko obracane co cztery tygodnie. Należy przede wszystkim unikać kontaktu opon z olejem, benzyną, smarem lub innymi chemikaliami.
Właściwa pielęgnacja opon ma pozytywny wpływ na komfort jazdy, bezpieczeństwo i trwałość. Obejmuje to również unikanie zbyt szybkiego pokonywania zakrętów, gwałtownego przyspieszania lub ostrego hamowania. Na przykład na krawężniki należy najeżdżać powoli i w miarę możliwości pod kątem prostym. Do czyszczenia opon najlepiej używać czystej wody i mydła lub płynu do mycia naczyń. Należy unikać środków czyszczących zawierających rozpuszczalniki lub oleje.
Nawet najlepsze opony się zużywają. Opony zimowe mogą w znacznym stopniu stracić swoją przydatność do jazdy zimą, gdy bieżnik jest zużyty lub postępuje proces ich starzenia. Głębokość pozostałego bieżnika nie może spaść poniżej wymogów prawnych. Ponieważ różnią się one w zależności od kraju, należy się z nimi zapoznać przed wyjazdem za granicę. Podstawową zasadą jest to, że bieżnik opony o głębokości mniejszej niż 4 mm nie jest zalecany.
Skontaktuj się z naszymi partnerami Audi, aby uzyskać indywidualne porady dotyczące opon.
Im mniej bieżnika ma opona, tym mniej wody może wyprzeć – i tym większe niebezpieczeństwo aquaplaningu. W takim przypadku opony unoszą się i tracą kontakt z nawierzchnią. Pojazd nie może być wtedy odpowiednio kontrolowany, nie można również nim hamować. Dlatego należy zawsze upewnić się, że opony mają co najmniej minimalną dopuszczalną głębokość bieżnika.