Acquire

Kierowcy jeszcze częściej wybierają cztery pierścienie

W lipcu 2018 AUDI AG dostarczyło do rąk klientów ok. 165 350 nowych samochodów. To wzrost o 7%, licząc rok do roku. Pozytywne sygnały nadeszły z trzech kluczowych rynków: w porównaniu z lipcem 2017 popyt w Chinach wzrósł o 3,8 procent, w Stanach Zjednoczonych o 2,1 procent, a w Niemczech o 37,5 procent. W Polsce sprzedaż w lipcu wzrosła aż o 38 procent – do 1364 egzemplarzy.

„Audi, powiększając swą ofertę modelową oraz przebudowując struktury, twardo przygotowuje się do przyszłych wyzwań” – mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG oraz szef marketingu i sprzedaży. „W tej chwili reakcja rynku na nasze samochody jest bardzo pozytywna, ale zintensyfikowanie w nadchodzących miesiącach naszej inicjatywy modelowej oraz przejście na cykl testowy WLTP z pewnością zrodzą poważne wyzwania”.

Sygnały nadchodzące z Europy są bardzo pozytywne. Wynik na koniec lipca to 79 250 oddanych do rąk klientów samochodów – wzrost o 14,3 procent. Ten nadzwyczajny efekt osiągnięty został głównie dzięki wyprzedaży aut znajdujących się w magazynach. W odpowiedzi na konieczność przejścia na cykl WLTP i na nową inicjatywę modelową oraz z myślą o przyszłości i o nasyceniu rynku koncern z Ingolstadt dopasował wielkość dostaw do wymagań sieci dealerskiej i sprzedażowej. W ten sposób Audi chce skompensować pewne ograniczenia dotyczące możliwości swobodnej konfiguracji modeli, które pojawią się w związku z przejściem na cykl testowy WLTP oraz z uwagi na wymianę modelową.

Tylko w Niemczech i tylko w lipcu Audi dostarczyło klientom kluczyki do 32 489 nowych aut. To wzrost sprzedaży o 37,5 procent. Podobny proces zaszedł na drugim co do wielkości rynku Audi w Europie – w Wielkiej Brytanii. Tam sprzedaż wzrosła o 5,5 procent, do 13 510 pojazdów, co zrównoważyło słabe trendy miesięczne spowodowane zbliżającą się wymianą tablic rejestracyjnych w tym kraju. Rozpatrując pierwszych siedem miesięcy tego roku, sprzedaż Audi na Wyspach Brytyjskich utrzymuje się na dość wysokim poziomie roku ubiegłego i spadła tylko o 0,1 procent.

Sprzedaż na rynku polskim ciągle utrzymuje rosnącą dynamikę. W lipcu 2018 zarejestrowano 1364 egzemplarze Audi. To w porównaniu z lipcem roku ubiegłego wzrost o 37,92 procent. Biorąc pod uwagę siedem pierwszych miesięcy tego roku, liczba rejestracji nowych samochodów marki Audi zamknęła się liczbą 9262 – to wzrost o 26,37 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.