Sunnie Jaye Groeneveld, jako specjalistka od cyfrowej transformacji środowiska pracy i przemysłu, dużo podróżuje. Często swoim Audi Q4 Sportback e-tron*, o czym opowiada w tym artykule.
W serii artykułów o Audi e-tron kierowcy opowiadają, co ich zachwyca w elektromobilności. W tym artykule pionierka cyfryzacji Sunnie J. Groeneveld wyjaśnia, jak jej Audi Q4 Sportback e-tron* pomaga jest w codziennym życiu.
W serii artykułów o Audi e-tron kierowcy opowiadają, co ich zachwyca w elektromobilności. W tym artykule pionierka cyfryzacji Sunnie J. Groeneveld wyjaśnia, jak jej Audi Q4 Sportback e-tron* pomaga jest w codziennym życiu.
Hale centrum targowego jeszcze całkowicie nie opustoszały, a Sunnie Jaye Groeneveld musi już jechać dalej. Właśnie skończyła moderować dla Audi „Gold Stage” podczas konferencji Bits & Pretzels w Monachium i wraca do Zurychu. Przed drzwiami czeka jej Audi Q4 Sportback e-tron* podłączone do stacji ładowania. Kilka godzin ładowania powinno wystarczyć, aby pokonać około 350-kilometrową drogę do domu. „Przynajmniej tak mówi aplikacja” – twierdzi pochodząca ze Szwajcarii specjalistka. „I doświadczenie” – dodaje, wkładając torby i inne ważne rzeczy do niebieskiego Audi Q4 Sportback e-tron*.
Sunnie Groeneveld dużo podróżuje. „Około 15 tysięcy kilometrów rocznie samochodem” – ocenia w przybliżeniu. Napędza ją cyfryzacja, i odwrotnie. W 2015 roku została pierwszą dyrektorką „digitalswitzerland”, największej w Szwajcarii ponadbranżowej inicjatywy związanej z cyfrową transformacją. Dzisiaj 34-latka jest nie tylko moderatorką, lecz również członkinią zarządów pięciu szwajcarskich firm, autorką książek i partnerem zarządzającym firmy doradczej Inspire 925.
Podczas konferencji Bits & Pretzels 2022, największej w Europie konferencji dla innowatorów i start-up’ów, Sunnie Groeneveld prowadziła dla Audi panele i dyskusje związane z tematyką cyfryzacji i mobilności.
Będąc członkinią zarządu kilku firm, referentką i moderatorką, Sunnie Groeneveld dużo podróżuje. Jej Audi Q4 Sportback e-tron* jest jej mobilnym biurem.
Podczas konferencji Bits & Pretzels 2022, największej w Europie konferencji dla innowatorów i start-up’ów, Sunnie Groeneveld prowadziła dla Audi panele i dyskusje związane z tematyką cyfryzacji i mobilności.
Będąc członkinią zarządu kilku firm, referentką i moderatorką, Sunnie Groeneveld dużo podróżuje. Jej Audi Q4 Sportback e-tron* jest jej mobilnym biurem.
Gdy Sunnie Groeneveld prowadziła dyskusję podczas Bit & Pretzels, jej Audi Q4 Sportback e-tron* ładowało się przed halą targową. Pełen akumulator, wie z doświadczenia, wystarczy by dojechać z Monachium do Zurychu.
Gdy Sunnie Groeneveld prowadziła dyskusję podczas Bit & Pretzels, jej Audi Q4 Sportback e-tron* ładowało się przed halą targową. Pełen akumulator, wie z doświadczenia, wystarczy by dojechać z Monachium do Zurychu.
Audi Q4 Sportback jest już jej drugim elektrycznym samochodem – i drugim samochodem w życiu w ogóle. Przedtem, wyznaje, korzystała z carsharingu i więcej niż dzisiaj – z pociągów. Coś innego niż samochód elektryczny nie wchodziło i nie wchodzi dla niej w rachubę. „Samochodem jestem bardziej niezależna niż jeżdżąc pociągiem. Ale gdy jeżdżę autem, to chcę robić to w sposób możliwie jak najbardziej zrównoważony.” W swoim najbliższym otoczeniu, opowiada Groeneveld, byłam pionierką w kwestii elektrycznej mobilności. „Gdy dostałam pierwszy elektryczny samochód od Audi, nie miałam jeszcze możliwości ładowania go w domu” – opowiada. Trzydzieści miejsc parkingowych przed kompleksem budynków, ale żadnej stacji ładowania. „Wtedy często łączyłam spotkania w centrum z ładowaniem na parkingu.” Na jednym z zebrań członków wspólnoty mieszkaniowej Sunnie Groeneveld poruszyła kwestię infrastruktury do ładowania. Dzisiaj na każdym miejscu parkingowym na osiedlu jest możliwość zainstalowania punktu ładowania.
Szwajcarka docenia elastyczność, jaką daje własny samochód. Traktuje go jako swoje mobilne biuro. W swoim aucie ceni przede wszystkim połączenie z Internetem i przyjazne w obsłudze aplikacje. Szczególnie chwali sobie to, że jej smartfon automatycznie i płynnie łączy się z Audi Q4. Przy czym, jej zdaniem, połączenie w sieć samochodu i otoczenia to jeszcze stosunkowo nowy temat. Można to nierzadko zauważyć wtedy, gdy chodzi o ładowanie, sądzi Groeneveld. „W kwestii komunikacji między infrastrukturą i użytkownikiem jest jeszcze trochę do zrobienia.” Ważne jest dla niej, aby zachować metodę iteracyjną i opierać udoskonalenia na praktyce. „To jest DNA cyfrowych projektów, i w tym przypadku nie jest inaczej. I sumie dzieje się tak w większości przypadków” – przyznaje ruszając w drogę do domu.
Mobilność i cyfryzacja to dla Sunnie Groeneveld dwie strony tego samego medalu. Optymalizacja interfejsów i cyfrowe ekosystemy to następne ważne tematy. Ale rozwój idzie we właściwym kierunku, uważa absolwentka Yale.
Więcej szczegółów
Trzy pytania do Sunnie Jaye Groeneveld dotyczące elektromobilności
01. Co Pani ceni w swoim Audi Q4 Sportback e-tron*?Jest dla mnie niezwykle ważne, że mogę szybko i łatwo zsynchronizować mój smartfon, bo zasadniczo w samochodzie przez cały czas rozmawiam przez telefon. Fakt, że wpisy adresowe z mojego kalendarza mogę przenieść przez aplikację myAudi bezpośrednio jako cel nawigacji, też bardzo mi pomaga. Dzięki temu mam jedną rzecz mniej, o którą muszę się troszczyć. W dziedzinie cyfryzacji to właśnie takie małe kroki popychają cię do przodu.
02. Czy zauważa Pani rozwój elektromobilności?W moim otoczeniu spotykam coraz więcej ludzi, którzy mają swoje doświadczenia z elektrycznymi samochodami. W większości przypadków są zachwyceni. Widzę to także po tym, że na parkingu w Zurychu, o którym wspomniałam i na którym kiedyś zawsze mogłam naładować samochód, teraz trudno znaleźć wolny punkt ładowania. Właściciel parkingu powiedział, że chce w najbliższym czasie rozbudować infrastrukturę.
03. Czego życzyłaby Pani sobie na przyszłość?Przydałoby się, aby w przyszłości to, co związane z interfejsami, było jeszcze bardziej intuicyjne, aby jedna jednostka udostępniała innym jednostkom jeszcze więcej informacji. I byłabym zadowolona, gdyby zoptymalizowano jeszcze funkcję sterowania głosowego. Muszę jednak przyznać, że gdy porównam moje pierwsze Audi z obecnym, zmiany w tym zakresie wyraźnie idą we właściwym kierunku.
Jeszcze lepsze cyfrowe połączenie między infrastrukturą do ładowania a samochodem jest zdaniem Groeneveld ważnym krokiem. Jednak mimo na co dzień mobilność rzadko wiąże się dla niej z problemami.
Route planner Audi e-tron pomaga Sunnie Groeneveld planować trasy i ewentualne postoje na ładowanie. Aktualizacja trasy następuje dynamicznie i w czasie rzeczywistym.
Jeszcze lepsze cyfrowe połączenie między infrastrukturą do ładowania a samochodem jest zdaniem Groeneveld ważnym krokiem. Jednak mimo na co dzień mobilność rzadko wiąże się dla niej z problemami.
Route planner Audi e-tron pomaga Sunnie Groeneveld planować trasy i ewentualne postoje na ładowanie. Aktualizacja trasy następuje dynamicznie i w czasie rzeczywistym.
Sunnie Jaye Groeneveld
Akumulator wysokonapięciowy Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro, którym jeździ Sunnie J. Groeneveld, ma pojemność 82 kWh, a maksymalna moc ładowania wynosi 135 kW. Doskonałe połączenie osiągów i napędu quattro w wielu sytuacjach daje szwajcarskiej specjalistce od cyfryzacji poczucie bezpieczeństwa jazdy.
Akumulator wysokonapięciowy Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro, którym jeździ Sunnie J. Groeneveld, ma pojemność 82 kWh, a maksymalna moc ładowania wynosi 135 kW. Doskonałe połączenie osiągów i napędu quattro w wielu sytuacjach daje szwajcarskiej specjalistce od cyfryzacji poczucie bezpieczeństwa jazdy.