Acquire
Inny samochód nie wchodzi w grę > Technologia > Audi Polska | Przewaga dzięki technice
Audi Polska | Przewaga dzięki technice Technologia
Inny samochód nie wchodzi w grę

„Inny samochód nie wchodzi w grę”

Sunnie Jaye Groeneveld, jako specjalistka od cyfrowej transformacji środowiska pracy i przemysłu, dużo podróżuje. Często swoim Audi Q4 Sportback e-tron*, o czym opowiada w tym artykule.

Tekst: Patrick Morda - Zdjęcia: Maximilian Fischer Czas czytania: 6 min

Sunnie Groeneveld w samochodzie.

Hale centrum targowego jeszcze całkowicie nie opustoszały, a Sunnie Jaye Groeneveld musi już jechać dalej. Właśnie skończyła moderować dla Audi „Gold Stage” podczas konferencji Bits & Pretzels w Monachium i wraca do Zurychu. Przed drzwiami czeka jej Audi Q4 Sportback e-tron* podłączone do stacji ładowania. Kilka godzin ładowania powinno wystarczyć, aby pokonać około 350-kilometrową drogę do domu. „Przynajmniej tak mówi aplikacja” – twierdzi pochodząca ze Szwajcarii specjalistka. „I doświadczenie” – dodaje, wkładając torby i inne ważne rzeczy do niebieskiego Audi Q4 Sportback e-tron*.
Sunnie Groeneveld dużo podróżuje. „Około 15 tysięcy kilometrów rocznie samochodem” – ocenia w przybliżeniu. Napędza ją cyfryzacja, i odwrotnie. W 2015 roku została pierwszą dyrektorką „digitalswitzerland”, największej w Szwajcarii ponadbranżowej inicjatywy związanej z cyfrową transformacją. Dzisiaj 34-latka jest nie tylko moderatorką, lecz również członkinią zarządów pięciu szwajcarskich firm, autorką książek i partnerem zarządzającym firmy doradczej Inspire 925.

Sunnie Groeneveld przy wyjściu z obiektu.
Zbliżenie na bagaż i felgę.
Sunnie Groeneveld ładuje swój bagaż do bagażnika.

Audi Q4 Sportback jest już jej drugim elektrycznym samochodem – i drugim samochodem w życiu w ogóle. Przedtem, wyznaje, korzystała z carsharingu i więcej niż dzisiaj – z pociągów. Coś innego niż samochód elektryczny nie wchodziło i nie wchodzi dla niej w rachubę. „Samochodem jestem bardziej niezależna niż jeżdżąc pociągiem. Ale gdy jeżdżę autem, to chcę robić to w sposób możliwie jak najbardziej zrównoważony.” W swoim najbliższym otoczeniu, opowiada Groeneveld, byłam pionierką w kwestii elektrycznej mobilności. „Gdy dostałam pierwszy elektryczny samochód od Audi, nie miałam jeszcze możliwości ładowania go w domu” – opowiada. Trzydzieści miejsc parkingowych przed kompleksem budynków, ale żadnej stacji ładowania. „Wtedy często łączyłam spotkania w centrum z ładowaniem na parkingu.” Na jednym z zebrań członków wspólnoty mieszkaniowej Sunnie Groeneveld poruszyła kwestię infrastruktury do ładowania. Dzisiaj na każdym miejscu parkingowym na osiedlu jest możliwość zainstalowania punktu ładowania.

Szwajcarka docenia elastyczność, jaką daje własny samochód. Traktuje go jako swoje mobilne biuro. W swoim aucie ceni przede wszystkim połączenie z Internetem i przyjazne w obsłudze aplikacje. Szczególnie chwali sobie to, że jej smartfon automatycznie i płynnie łączy się z Audi Q4. Przy czym, jej zdaniem, połączenie w sieć samochodu i otoczenia to jeszcze stosunkowo nowy temat. Można to nierzadko zauważyć wtedy, gdy chodzi o ładowanie, sądzi Groeneveld. „W kwestii komunikacji między infrastrukturą i użytkownikiem  jest jeszcze trochę do zrobienia.” Ważne jest dla niej, aby zachować metodę iteracyjną i opierać udoskonalenia na praktyce. „To jest DNA cyfrowych projektów, i w tym przypadku nie jest inaczej. I sumie dzieje się tak w większości przypadków” – przyznaje ruszając w drogę do domu.

„Mój samochód jest moim mobilnym biurem”

Mobilność i cyfryzacja to dla Sunnie Groeneveld dwie strony tego samego medalu. Optymalizacja interfejsów i cyfrowe ekosystemy to następne ważne tematy. Ale rozwój idzie we właściwym kierunku, uważa absolwentka Yale.

Więcej szczegółów


Trzy pytania do Sunnie Jaye Groeneveld dotyczące elektromobilności
01. Co Pani ceni w swoim Audi Q4 Sportback e-tron*?Jest dla mnie niezwykle ważne, że mogę szybko i łatwo zsynchronizować mój smartfon, bo zasadniczo w samochodzie przez cały czas rozmawiam przez telefon. Fakt, że wpisy adresowe z mojego kalendarza mogę przenieść przez aplikację myAudi bezpośrednio jako cel  nawigacji, też bardzo mi pomaga. Dzięki temu mam jedną rzecz mniej, o którą muszę się troszczyć. W dziedzinie cyfryzacji to właśnie takie małe kroki popychają cię do przodu.
02. Czy zauważa Pani rozwój elektromobilności?W moim otoczeniu spotykam coraz więcej ludzi, którzy mają swoje doświadczenia z elektrycznymi samochodami. W większości przypadków są zachwyceni. Widzę to także po tym, że na parkingu w Zurychu, o którym wspomniałam i na którym kiedyś zawsze mogłam naładować samochód, teraz trudno znaleźć wolny punkt ładowania. Właściciel parkingu powiedział, że chce w najbliższym czasie rozbudować infrastrukturę.
03. Czego życzyłaby Pani sobie na przyszłość?Przydałoby się, aby w przyszłości to, co związane z interfejsami, było jeszcze bardziej intuicyjne, aby jedna jednostka udostępniała innym jednostkom jeszcze więcej informacji. I byłabym zadowolona, gdyby zoptymalizowano jeszcze funkcję sterowania głosowego. Muszę jednak  przyznać, że gdy porównam moje pierwsze Audi z obecnym, zmiany w tym zakresie wyraźnie idą we właściwym kierunku.


Sunnie Groeneveld na stacji ładowania, w tle jej Audi Q4 Sportback e-tron.
Sunnie Groeneveld obsługująca MMI Audi Q4 Sportback e-tron.

Coraz częściej spotykam ludzi, którzy są zachwyceni elektromobilnością.

Sunnie Jaye Groeneveld

 Audi Q4 Sportback
 
Detail einer Heckleuchte des Audi Q4 Sportback e-tron.

Audi Q4 Sportback e-tron*

Inteligentne, wszechstronne i pełne pomysłów: dowiedz się tutaj, jak elektryczne Audi Q4 Sportback e-tron* łączy w sobie przydatność do codziennej eksploatacji, możliwość pokonywania długich tras i komfort.