Nowe elementy, które mają decydujący wpływ na aerodynamikę i wyróżniają ten w pełni elektryczny model performance, potwierdziły przeczucia projektantów Audi. „Audi RS e-tron GT performance ma nowe elementy funkcjonalne, szczególnie tzw. łopatki z przodu i z tyłu” – wyjaśnia Kröner. Te części są jednak również zamontowane w nowym standardowym modelu RS e-tron GT. „Elementy zewnętrzne nie są tylko funkcjonalne, są jak akcesoria. Zwłaszcza w przypadku ekstremalnie sportowych modeli od razu myśli się o włóknie węglowym jako o materiale” – mówi Kröner. Jednak samo włókno węglowe nie wnosi nic nowego i można je znaleźć również w innych sportowych modelach Audi. „Ostatecznie tylko ekskluzywny kolor zewnętrzny zdefiniowałby nowy model performance. Gdyby jednak ktoś miał indywidualne życzenie dotyczące koloru, stracilibyśmy strategiczny komponent, tożsamość, która musi cechować Audi RS e-tron GT performance” – wyjaśnia Kröner. Kolorowa wstawka w stylistyce Carbon również by nie pomogła, ponieważ nie każdy kolor lakieru byłby z nią kompatybilny. Te złożone zagadnienia doprowadziły zespół Colour & Trim do niezwykle głębokich rozważań – i to na wczesnym etapie, zwykle w wyobraźni lub w oparciu o małe próbki.
Rozwiązaniem jest tutaj matowy Carbon Camouflage – innowacyjny materiał zastosowany przez Audi w modelu RS e-tron GT performance. W przeciwieństwie do tradycyjnych części z włókna węglowego sposób wykończenia tego materiału jest lżejszy, bardziej wytrzymały i ma bardziej zróżnicowaną, interesującą powierzchnię, co wynika z procesu jego produkcji. Audi stosuje ten nowy materiał między innymi na łopatkach z przodu i z tyłu, we wnętrzu oraz na lusterkach zewnętrznych. „Nie jest ani czarny, ani szary; zmienia się w zależności od kąta padania światła, zyskując zielonkawy odcień. Tworzy formalną klamrę i jest dostępny po raz pierwszy, wyłącznie w Audi RS e-tron GT performance”.